Translate

måndag 14 oktober 2019

Kaffekalas

Hösten är verkligen här för att stanna nu. Jag tycker att det är skönt. Det är på något sätt som att hetsen avtar och det är tillåtet att bara hålla sig hemma. Inte helt förstås, den där dagliga motionen pockar på och jag känner mig aldrig nöjd om jag inte varit ute och gått. Idag tog jag en senare promenad, då hade vinden lagt sig och det var skönt.




Nu börjar hamnplanen bli full med båtar.




Jag avslutade promenaden med att gå hem till Haralds syster Karin som fyllde år och bjöd på fika.


Hon hade själv bakat en Princesstårta som var så god, den godaste hittills var vi överens om.


Även syster Inger och Peter var med.



Moster Ami var också där.


En trevlig eftermiddag med god fika.




I början av kvällen var vi på ett informationsmöte med SBB som har köpt upp många hyresfastigheter i Höganäs bland andra den där vi bor. Det var ett positivt möte och det känns som att det kommer att bli jättebra. På sikt får vi hoppas att de underhåller fastigheterna bättre än tidigare ägare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar