Translate

lördag 26 oktober 2019

Ryds marknad

Det blir alltid lite att ställa iordning efter en bjudning som igår. Vi har ju ingen diskmaskin och även om jag försöker hålla efter lite under kvällen så blir det ändå mycket kvar. Sista lördagen i oktober är det Ryds marknad i Höganäs och den är jag uppväxt med, som barn var det en stor händelse, det är det inte längre. Jag tog ändå en promenad dit och plöjde igenom ganska snabbt. I år var den betydligt mindre och det har skrivits en del om att den kanske är på väg att försvinna, knallarna minskar i antal. Jag är inte förvånad, det är annat nuförtiden som lockar människor.


Vädret var inte på marknadens sida idag.





Det är alltid en blandad komplott av ätbart av olika slag, dansbandsmusik, korgar, skinn, kryddor, mjukdjur osv. Jag köper aldrig något, det lockar inte mig.






Jag gick bakvägen tillbaka och hem till sonen Joel för att hämta Hilda. Petra och Ebba är i London och Joel arbetar dygn på Räddningstjänsten. Hon blev så glad när jag kom. Hon är hos oss till imorgon.



Ikväll vilar vi oss.

4 kommentarer:

  1. Så många fina bilder!! Älskar dom på donuts’en särskilt 😍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja de är vackrare än de smakar tycker jag eller jag har nog inte smakat haha!

      Radera
  2. Jag var inte på marknaden så det är kul att se lite bilder därifrån. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja varsågod, du gjorde rätt i att stanna hemma tycker jag!

      Radera