Translate

onsdag 6 november 2019

Målar

Jag är igång! Det känns lite "över mitt huvud", men jag ska göra det och hoppas innerligt att det blir bra. Men, först idag bjöd min syster Anita mig på en riktig hotellfrukost på Kakboden. Redan kl 8 promenerade vi dit och var de första gästerna.



Dom här smothisarna var goda, nästan det bästa, de små princessbakelserna tog jag som avslutning, de var goda.


Smörgåstårta, nej inte min grej till frukost, men folk som kom senare högg in på den.




Tyvärr ingen skärpa, men sill sorterna är ju min grej, Brantevikssillen och tonfiskröran var bäst.


Dessa kakor hoppade jag över.


Ingen skärpa här heller, men som ni ser är det en riklig frukost som serveras där på Kakboden.


Det varma och här tog jag Janssons Frestelse, lite försmak inför julen.  Tyvärr var den lite för salt, men det mesta gick ner ändå.




Tack för oss och tusen tack Anita.

Vi fortsatte hem till barnbarnet Anna som ville ha hjälp med barnen Mathèo och Melina ett tag medan hon jobbade en stund hemma.



En pigg och kavat liten kille som springer Köpmansgatan fram.


Vi gick till Folkparkens lekplats.





Jag var glad över att Anita var med mig.







Vi sa hej till Anita och gick hem till mig ett tag för att äta glass innan vi gick tillbaka hem till mamma Anna.



Då kom barnens morfar Andreas för att tipsa mig om målningen. Han kom senare och lämnade klossar att lägga skåpsdörrarna på. Jag cyklade iväg och köpte roller och tråg när jag lämnat barnen.



Här ligger fyra och väntar och är tvättade och putsade en aning. Målningen har börjat och jag upptäckte att de måste målas två gånger. De tar två timmar att torka så det kommer att ta lite tid.



Jag hann göra klart en layout som är till Veckans Skiss.


Jag blev inte alls nöjd med denna, färgerna är inte mina och idén med att låta trianglarna täcka hela layouten blev inte alls bra. Jag har använt papper från American Craft, jag ångrar det köpet med hela den pappersserien, passar inte mig. Fotot är på barnbarnet Ebba tillsammans med barnbarnsbarnen Alva, Alice och Edith under vår resa till Teneriffa. Ebba är så bra med barnen och de älskar henne. Härligt minne även om layouten inte blev så bra.

7 kommentarer:

  1. Vi har oxå varit på Kakboden och ätit frukost. Så jädra gott 😀 Deras fröknäckebröd... Mums 👍 När man går därifrån känns det som man inte behöver mer mat den dagen 😂 Lycka till med målningen. Själva har vi precis krattat tonvis (känns det som iaf..) med löv i trädgården. Inte bara våra egna från fruktträden utan alla från skogen brevid oxå... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, jag tog inte det knäckebrödet, det var ju synd. Exakt den känslan, men tyvärr går det att äta igen haha. Ja många träd har ni ju, kan tänka mig lövhögen! Kram

      Radera
  2. Ojojoj vilken energi du har..vet inte hur jag skall kommentera denna radda av aktiviteter på en dag...och så hann du dessutom göra ett kort..allt det hade jag inte orkat på en vecka...men vi har ju kanske lite olika förutsättningar och personligheter...Tur för hela din stora familj att du har så mycket jävlaranamma och energi...Jag har inte hört mer om din onda käke, men det har kanske försvunnit med tanden..härligt i så fall....Lycka till med luckorna..ser fram emot vidare rapport om det..Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, energin finns där oftast, men inte alltid. Den onda käken försvann med tanden, helt som bortblåst så inte var det trigeminusneuralgi, bara en rejäl tandinflammation. Kram

      Radera
  3. Finns inget mer att tillägga efter Gunnel. Håller helt med henne. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja du, har jag bestämt mig för något så är det bara och köra.... kram

      Radera
  4. Tack för din tolkning av min skiss! Jag gillade de "långa" trianglarna :) Kram Carina

    SvaraRadera