Translate

söndag 10 november 2019

Målning och Fars Dag

Idag har jag målat de sista stora dörrarna i köket och imorgon kan vi sätta upp dessa och jag kan städa. Det känns så bra. Jag behövde komma ut på en promenad och tog mig tid till det, vände dock på halva invallningen.


Det var ett jätteskönt väder, men molnen började torna upp sig.


Jag tog några steg ut på gräsmattan för att ta detta fotot och kasade till. Jag trampade i en hundskit och svor över hundägare som inte plockar upp.


Mina vandringsskor har ganska djupa räfflor så det är så irriterande.



Haralds dotter Maria ringde och kollade om vi var hemma och Harald fick brått ut för att köpa något till kaffet. Naturligtvis blev det en liten princesstårta. Den var god.



Barnbarnen Kristoffer och Emma kom också med.



Det var längesedan och så roligt att träffa dem. Kristoffer har varit en lång period på Island och jobbat, men är hemma igen nu. En trevlig fikastund blev det, tack för besöket.


Harald fixade middag i det röriga köket, Fläskkorv med rotmos, det var gott. Jag fixade en liten kasse med lagningssaker till familjen Sjöberg och Jonathan, Alice och Edith kom upp och hämtade. Ikväll har jag sedan bara vilat mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar