Translate

tisdag 5 november 2019

Tisdag

Ännu en dag med blandat innehåll och då vet jag aldrig vad jag ska skriva för rubrik. Men, idag startade jag med en promenad i skönt väder.


Arbetet fortskrider på Storgatan fast det är än så länge totalt obegripligt.



Nu står de där igen och det är bara att stå ut.





Jag vände och gick genom folkparksområdet.


Utbyggnaden av församlingshemmet börjar ta form.



Hemma började jag förbereda köksmålningen genom att ta bort alla knoppar och göra rent samt lite annat skit som åkte i soppåsen.



Här syns behovet, det ser ut som jag inte städar, men varenda gång skrubbar jag och skiten kommer tillbaks i rasande fart. Det finns liksom inget skydd kvar. Den där ljusrampen vill jag verkligen också byta ut, jag får se vad de som förstår sig på det säger. Sonen Andreas hade lovat komma idag, men han kom inte.


I söndags gjorde Harald en oxstek till middag och köttet blev så jädrans segt och hårt nästintill oätbart. Idag fick det stå och koka i såsen i över en timme och då blev det bättre. Han gjorde också inlagd gurka, det är så gott.


Under eftermiddagen var vi hem till vännerna Ulla och Bernt på kaffe och jag hjälpte Ulla att beställa ett Acsi campingkort på nätet. En trevlig eftermiddag med mycket prat.


Ulla hade bakat typ vaniljhjärtan i långpanna som jag också tänkt göra någon gång. Det var så gott, mums.


Under dagen har jag också tagit några stunder vid scrapbordet. Pyssloteket har en pågående cybercrop och jag har gjort en layout till den, men bidragen till denna får jag vänta att visa. Jag fick några önskemål i lördags på kort och gjorde dessa idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar