Translate

onsdag 18 februari 2015

Kortmakeri

Idag fick jag gjort tre olika kort till olika utmaningar. Det är roligt att göra kort, får nog satsa på det lite mer.
Jag börjar med Hobbyworld, http://hobbyworld-se.blogspot.se/2015/02/februaris-tavling-challenge-in-february.html Ett vänskaps/kärlekskort som inte får innehålla de traditionella färgerna röd och rosa.


Jag har gjort kortet i vitt, brunt och guld, blomman bakom ugglan är gul/orange fast jag ser att det ser lite rosa ut på bilden.

Nästa utmaning är hos En Liten Butik, http://enlitenbutik.blogspot.se/2015/02/februaris-manadstavling.html Ett hjärtligt kort som ska innehålla rött och rosa.


Det blev verkligen rosa, haha, säger inte mer. Vi har många födelsedagar i mars så korten kommer väl till pass.

Nästa utmaning är hos CiliinPapers, https://ciliinpapers.wordpress.com/2015/02/02/manadstavling-februari-2015/ På detta kortet får ej användas mönstrade papper.


Ett rosa kort till, men det passar bra till alla familjens tjejer. Jag gjorde en egen bakgrund med olika färg och stämpling och därtill ett tårthjärta, en diecutram, några pappblommor, en stickers och två hjärtepins.

Färden gick till Ikea idag för att leta förvaring. Är det något jag lägger pengar på så är det förvaringsprylar, ja scrapbookinggrejor ej inräknat. Jag älskar att få ordning och att sortera och göra fint.



Harald hade också några ärenden i den gröna butiken och väntade på mig.


Vi passade på att äta lunch på Ikea, gott och prisvärt.



Hemkommen cyklade jag i regnet till Rundelsgatan för att fika med familjen ge mina synpunkter på en sak till det kommande bröllopet. "Mamma, Pappa, Alva och Alice har bakat bullar" meddelade Alice mig flera ggr och mycket bestämt.


Jag hade sällskap en bit hem i regnet med Jonathan och töserna.



Det var allt för idag, tack och hej!






11 kommentarer:

  1. Åååå!!! Helt underbart härliga kort! Du får ihop alla element så bra. Det ser så härligt ledigt ut liksom och ändå helt perfekt.... Ja jag vet att det låter surrigt men jag kan inte komma på något annat sätt att försöka förklara hur jag menar :-) haha! Det blir gärna lite för tillrätta lagt när jag är i farten.... Hrm... Jag vill också gärna ha allt i ordning och organiserat men orkar inte ända fram dit känns det som. Tänk om vi bodde lite närmare då kunde du lära mig att få till lite ordning och reda :-) Kram Anna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag själv tycker att mina alster lätt blir röriga och älskar att se andras rena, fina och enkla, däribland dina! Du har ju barn hemma och då får man tagga ner på ordningen, men det är just det där härliga att sortera och se de fina lådorna, haha! Ja, det hade verkligen varit roligt att kunna ses! Kram

      Radera
  2. Åh vilket läckert kort du gjort! Ugglor är så söta! :) Tack för att du är med och deltar hos oss på Hobbyworld!

    Mvh Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin, du gör ju så himla mycket fint (finare) själv!

      Radera
  3. Jättefint kort, älskar ugglor!♥
    Tack för att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld.
    Kram Therese/Tesa

    SvaraRadera
  4. *hoo hoo* Jättefint ugglekort!!

    Tack för att du är med i Hobbyworlds februariutmaning!

    Kram,
    Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera
  5. Så fint kort, gillar verkligen ugglorna.

    Tack för att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld.
    kram Katja/Mezzanotte

    SvaraRadera
  6. Vilket fint kort du gjort! Ugglorna är verkligen fina.

    Vad roligt att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld.
    Kram
    Helén

    SvaraRadera
  7. Älskar pappret med fåglarna och fågelburen. Tack för att du är med och tävlar hos En Liten Butik.

    SvaraRadera