Translate

onsdag 4 februari 2015

Massage

Igår tog vi det riktigt lugnt. Vi hängde på stranden och njöt. Jag har ju knappt hunnit läsa några böcker, endast två är lästa. Hotellrummet har inga lässänglampor utan bara några slags myslampor. Annars hade jag kunnat läsa halva natten för nu har jag sovit färdigt, det är nästan omöjligt att sova. Dessutom är kudden helt värdelös, jag har frågat efter en tunnare men de har bara en sort.  Så, nu har jag gnällt lite också.


Jag tog ett nytt grepp vid frukosten, en kaka bland alla sådana det finns. Det var nog den gröna färgen som lockade mig och dessutom var det riven ost på toppen. Resten var sött som tusan så jag åt inte upp den.



Det finns massor av massageställen och erbjudande, men denna fick vi rekommenderat av Birgitta så jag gick dit. Jag kan bara ångra att jag inte klämt in detta tidigare så jag hunnit med flera, det var helt underbart. Helkroppsmassage på 1 timme för ca 55 svenska kronor. De filade också mina fötter och då fick jag lägga till några tior. 


Här ligger jag och kan titta ut över stranden och havet. Detta ska jag tänka på allt emellanåt.



Det finns nog alla möjliga massageställen med olika kvalitet, men här var det diplomerade massörer. Jag fick Harald att gå dit också när jag var klar, vi låg ju i solstolarna på stranden och han fick också en helkroppsmassage också tog han öronen också. Rör som sticks in i öronen också tändes det eld och på det sättet dras all smuts ut. Han tyckte det gjorde lite ont emellanåt så jag bestämde mig för att avstå. Naturligtvis bestämde Harald och tjejerna att han skulle komma tillbaka nästa dag för att få manikyr.


På hemvägen slank vi in på Café Smörgås och tog en kaffe och fastlagsbulle. Det var bland de godaste jag ätit, men så stora så jag orkade inte. 


När vi fikade såg vi att dom hade TexMex mat så vi återvände på kvällen och åt det. Gott som omväxling till Indonesisk mat. Dessutom är det så rent och välskött där, riktigt mysigt att sitta. 



Det mörknar tidigt på kvällen som alltid i tropikerna. Vi promenerade hem nöjda och glada över ytterligare en fin dag här på Bali.

3 kommentarer: