Translate

onsdag 25 februari 2015

Stuck?!

En ny utmaningssida har jag hittat med hjälp av Anna och det är alltid kul, http://stucksketches.blogspot.se. Nu har dom två skisser som jag tolkat fast jag fattar inte riktigt varför det är två denna månaden. Den ena är dessutom kombinerad med ett färgtema, jag tror iallafall inte att det är båda, suck. Trevliga skisser iallafall.



Färgtemat är egentligen från en annan webbsida som sponsrar, ja om jag nu so sagt fattat rätt, http://shopscrapmuch.blogspot.se


Jag gjorde en layout med vit cardstock som jag sprayade/stämplade med mist och ett antal olika dekorationspapper. Just nu letar jag bland alla gamla papper känns det som. Två tags som berättar lite om bilderna som är från 2008. Dom är på barnbarnen Ellinor och Amanda när de var och hälsade på mig en vecka i Sines i Portugal. Vi låg en längre tid med vår båt här medan Harald var hemma och jag var kvar där. Trevliga minnen!



Den andre layouten där jag också använde vit cardstock som jag målande lite med akvarellfärg och stämplade på. Här också en del blandade dekorationspapper och annat smått och gott. Foto på barnbarnet Sanna med deras hund Sune.

Det är en jobbig vinter denna, jag brukar inte vara sjuk, men nu är det andra omgången, ja, jag är inte så himla sjuk, men tillräckligt för att känna mig en aning utslagen. Jag drar in på mina promenader och samtidigt saknar jag dom så, gillar liksom inte att sega runt. Idag sken solen ända tills jag bestämde mig för att jag måste ut. Ett besök på bokrean och bara en kort promenad till hamnen och hem.



Solen lyser iallafall lite längre bort och havet ser nästan vitt ut.


Drömmar om våren och sommaren, nu har det kommit en balkong också!

Så länge drömmer jag om detta, http://www.eurostarshotels.co.uk/eurostars-berlin.html Här har min snälla dotter bokat in oss senare i mars. Det ser jag fram emot!

Ett trevligt styrelsemöte i Fotoklubben under eftermiddagen medan Harald tog hand om Wille och spelning. Finns det fler som är intresserad av fotografering så kom med i klubben, det är mycket roligt på gång. Hör av er till mig så berättar jag mer.








13 kommentarer:

  1. Åh, vi ska gotta oss riktigt mycket!

    SvaraRadera
  2. Helt ljuvliga LOs båda två!! Så härligt krispiga glada färger. Gillar dom mist stänken på den första LOn massor och ett så snyggt papper med pilar på den andra. Härligt!! Dom släpper tydligen alltid två olika skisser/ månad, den 1a och den 15e, båda löper ut den sista dagen i månaden. Just denna gång hade dom ett team work med "Scrap much" som har färg utmaningar bla. Så det innebär att du med samma LO, om du både följer skissen och färgtemat, kan delta i båda utmaningarna. Så har jag förstått det i allafall :) Men jag är ingen expert på engelska :) Vet inte om det blev till någon förklaring ? :) Jag hann göra en LO till Sketchabilites i sista stund, blev taggad när jag såg din snygga LO här om dagen :) Tack!! Det är fortfarande fraktfritt i min "närbutik" ifall du skulle vara sugen på nåt nytt. Hon har fått hem bågra nya 12x12 kit som ligger under PL kategorin och fina 6x6 MME block och dekos bla... Kan ju vara värt en titt om man slipper frakten :) Ha det gott min vän och krya på dig!! KRAM

    SvaraRadera
  3. Tack, ja precis så fattade jag det också, men tyckte det var svårt att navigera på sidan och orkade sedan inte riktigt, jag är heller ingen hejare på engelska, bra vi kan hjälpas åt, haha! Susade in på Scrap och Ting igårkväll, tack! Kram

    SvaraRadera
  4. Oh your pages are just gorgeous, I love the vibrant colour sand what you have done on the back grounds! Thanks for joining us at Stuck?! and ScrapMuch?!

    SvaraRadera
  5. You have been busy!!! I love what you have down with the backgrounds!! Thanks for sharing with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  6. Both layouts are fabulous! Love the background work and your layering is perfect! Thanks for playing along with the ScrapMuch?! colour challenge and both sketches for February at Stuck?!

    SvaraRadera
  7. You have been BUSY!! Great use of the colour challenge - your page is super fun
    Thank you for joining us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  8. Awesome pages, love the backgrounds! Thanks for joining us at Stuck?!

    SvaraRadera
  9. Beautiful pages, Christel! Really love your use of white space, and you've totally rocked the palette over at ScrapMuch? Thanks so much for playing along with us this month at Stuck?! Sketches!

    SvaraRadera
  10. Thank you so much all of you, I am so grateful for your respons, it´s so fun to get comments. It´s my fist time on your website and I am coming back, nice challenge!

    SvaraRadera
  11. Beautiful layouts. Fabulous job with the colour challenge. Thank you for sharing with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  12. Jättesnygga layouter. Den första är helt underbar!!!! Älskar färgerna och att det fortfarande är mycket vitt "space". Kram ÅsaJ

    SvaraRadera