Translate

söndag 22 februari 2015

Matlagning

Imorse blev jag nästan bländad när jag kom upp,  solen sken från en klarblå himmel och det kändes helt nödvändigt att gå ut en promenad. Lite kallt i vinden, men en underbar känsla. Det är meteorologisk vår i Skåne nu hörde jag på TV.


Konstverket på Kyrkplatsen har fått en väska, kul att någon hänger med här.




En seglare ute idag och fort fick det såg det ut som.


Kullen låg där majestätiskt i det klara vädret.


Solen sken på gräset


och lyste på de gamla fabriksfönstren.

Resten av dagen lagade jag mat och som vanligt testar jag nya recept. Jag irriterar mig över att jag blir så trött, har plötsligt fått jättesvårt att gå ner på golvet och resa mig igen. Jag har en pall för att få tak på olika saker i köket och även det är svårt. Min syster Anita och kusin Gun med make Göran skulle komma på middag. Jag är så glad över att Gun orkade och uppskattade att komma bort och äta middag. Vi hade så trevliga timmar och maten blev god.




Vi startade med ett glas vin med is och hallon.






Huvudrätten, Parma- och salvialindad fläskfilé med potatisgratäng, http://www.recept.nu/mitt-kok/jennie-wallden/parma--och-salvialindad-flaskfile-med-potatisgratang/
Jag tyckte det saknades salt i potatisgratängen så tillsätt det om något tänker laga det.


Tomatsallad därtill.


En god efterrätt, http://www.recept.nu/johanna---stockholm/efterratter-godis/agg-mejeri/graddfilspannacotta-med-passionsfrukt--honung-och-chiliglaze/

Trött och nöjd med dagens mat är jag, tack och hej!


4 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig kväll med god mat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själva, så roligt att vi fick till det!

      Radera
  2. Ser både gott och trevligt ut. Vilken "matlagningstjej" du är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag gillar att laga mat, bara irriterande att det inte går lika lätt längre!

      Radera