Translate

måndag 2 februari 2015

Strandliv

Igår hade vi en vilodag och låg på stranden hela dagen. Solen sken också denna dag så det var hett. Harald är magsjuk så vi behövde ta det lugnt. Jag är mycket bättre, jag vet inte vad det är för piller jag fått för jag kissar enormt mycket och måste anstränga mig rejält för att dricka.


När vi kom ut från hotellet var det en liten matmarknad över gatan.



Strax efter vi kommit ner till våra solstolar kom det ytterligare en död person för att firas och kremeras.


Denna gången såg vi det från början och här plockas kistan ur den fina vagnen. Locket togs av och liket lades för att kremeras. Massor av människor, både Balineserna och turister stod och fotograferade ,men jag kunde inte få för mig, tyckte liksom att det var bristande respekt. 



Massor av offergåvor.



Enbart rester av vagn, kista och annat kvar.


Vi hade det härligt med långa bad och skön solstol och bok. Det hade anlänt ett gäng nya svenskar så det blev en hel del prat också.



Det är roligt att fotografera barn.



På tillbakavägen från stranden satte vi oss vid ett litet ställe som heter Café Smörgås, lite svenskt stuk alltså. För första gången åt jag glass här och det var så gott. Till det våra första riktiga fruktdrinkar, denna med mynta.


Till kvällen letade vi restaurang men det slutade med Coconut Tree igen.



Brända fötter = elefantfötter.

6 kommentarer:

  1. Stackars Harald! Skönt att höra att du känner dig bättre iallafall. Ni verkar kunna njuta av livet ändå :-) Härligt! TACK för din fina kommentar här om dagen. Alltid lika roligt att höra av dig! Ska försöka se till att det inte blir två exakt lika kommentarer nu idag. Sorry för det! Var rädda om er nu! Kram Anna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, sånt händer lätt, jag har tagit bort en, haha! Börjar längta efter att schappa nu. kram

      Radera
  2. Så mycket annorlunda ni är med om. Något att prata om och titta på bilder när ni blir riktigt gamla!! Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir det, Harald gör alltid filmer, blandat med hans filmer och mina foto. Kram

      Radera