Translate

måndag 31 oktober 2016

Jag och Påven

Jo, både jag och Påven har varit i Lund idag. Jag följde med mitt barnbarnsbarn Alva och mamma Hanna till sjukhuset i Lund också kom vi på att påven skulle ju komma och det varnades för köbildning. Vi körde i god tid och märkte absolut ingenting av detta. Det var ju skönt.


Alva har alltid blivit illamående vid bilåkning och kräks ofta. Då är det skönt för Hanna att inte köra själv på motorvägen. Jag för min del åker gärna med och vi hade en mysig dag.


Alva skulle till Ögonmottagningen, inget allvarligt, men hon har trång tårkanal i vänster öga och det rinner ofta. Nu ska hon så småningom bli opererad och ordna till det där. Hon var så duktig idag.


Det tog sin lilla tid och sedan var särskilt Alva väldigt hungrig. Det blev en lunch på Max innan vi fortsatte hem.



Hemma fick vi fikabesök av sonen Fredrik och barnbarnen Tuva och Alva. Mysigt.


Imorgon ska vi ta en sista tur med husbilen Bosse innan vi ställer av honom för vintern. Vi ska vara borta några dagar, men jag försöker uppdatera bloggen som vanligt.

2 kommentarer:

  1. Det ska ju bli skiiitväder imorgon. Snö i Mellansverige ända ner i Småland, och 4 gr varmt, men ni stannar väl inte ute länge. Lycka till och kör försiktigt! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite i sista minuten kanske. Vi kör hem torsdag igen! Kram

      Radera