Translate

lördag 29 oktober 2016

Ryds Marknad

Sista lördagen i oktober är det marknad i Höganäs, så har det varit sedan mer än 100 år tillbaka i tiden. Jag minns det som barn, så spännande det var när vi kom i min moster och morbrors bil runt hörnet och såg alla ballongerna. Numera är jag inte så förtjust, tycker mest det är skräp, men ändå är det som ett måste att ta en runda.


Det var sol idag, men så kall vind och jag hade alldeles för lite kläder på mig. Det blev mest ett måste att gå rundan.








Harald köpte sin korv och sedan gick vi hem. Jag köpte en blomkrans att ha utanför vår ytterdörr, en av våra blomsteraffärer hade en stånd där.

2 kommentarer:

  1. Vad vore livet utan korv med bröd? 😁

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja inte mycket för åtminstone två personer....

      Radera