Translate

fredag 11 maj 2018

Ny kamera

Vi hjälptes åt att försöka få liv i min kamera som jag dränkte igår. Vi fönade, tog ut allt och satte den på laddning. Imorse var den fortfarande död. Jag är så arg på mig själv, så slarvig och jag är fullt medveten om det. Nu började vi leta efter kvitto på köpet och på försäkringspapper, det var inte lätt. Vi håller på att flytta våra försäkringar och det blev en del arga och irriterande ord här hemma. Harald köpte kameran den 1 maj förra året och garantin har precis gått ut! Vi åkte iväg till Väla och Mediamarkt.


Det skulle kosta 700 kronor att skicka in kameran för kostnadsförslag och då är det inte ens säkert att den går att laga. Och om det går så vet man inte om det kommer att hålla. Det var bara att inse att jag måste köpa en ny. Jag hoppas på att få lite på försäkringen.


Jag har varit så glad för den kameran och köpte en nyare modell av samma. Dessutom köpte jag en väska, hade jag haft kameran i den hade detta aldrig hänt. Jag börjar undra hur det ska bli när jag blir gammal och pensionen är slut.


Jag försökte smälta detta och istället för att helt deppa ihop cyklade iväg till Mölle Fiskrökeri som hade 25-års jubileum med visning av rökeriet och en massa provsmakning.







Åh, denna var såå good.



På hemvägen tittade jag in hos dotter Mia, hon och kollegan Marie jobbade idag (rättning av nationella prov) och hade precis kaffepaus.



Harald gjorde middagen, Pepparbiff med pommes i fryern och bearnaisesås som skar sig. Det var gott ändå.


Vi fick kvällsbesök av Haralds kusin JoJo och hans fru Nettan från Kungälv. De står här med sin husbil och hade varit på utflykt till Helsingör i Danmark. Roligt att träffas och en mysig pratstund.

2 kommentarer:

  1. Nåja! Vad är väl en kamera😢❤️ Gott att ni hittade en ny likadan fast ännu bättre. Och en väska!!🙌🏻👍🏻 Härlig dag i övrigt iallafall. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu får jag skärpa till mig! Kram

      Radera