Translate

fredag 3 maj 2019

Bakat

Det har blivit så kallt nu, nästan frost under natten. Det passar ju bra att vara hemma och förbereda mitt kalas. Morgnarna blir slöare och slöare och det tar tid innan jag kommer igång, mysigt att sitta med datorn, äta frukost och slå en blick ibland på Nyhetsmorgon på TV. Det är väl det som är pensionärslivet antar jag och försöker att inte ha dåligt samvete. Jag kom iallafall för att handla på CityGross, inte min grej precis, men ibland behöver jag välja själv. Jag passade på att titta in på nya Apoteket där för att se hur svärdotter Ulle har det. Jättefint apotek, kändes så ljust och fint och lagom stort.


Ulle trivs där, roligt med något nytt.

Idag har jag bakat, åh vad roligt det är.


Jag gjorde mina första macarons och kom på att jag skulle ju inte haft den spritsen, de ska ju vara släta.




Jag lägger ut alla recept efter kalaset. Jag bakade också 3 tårtbottnar, men där blev inga foton. 

Min gamla arbetskollega och vän Viveca kom upp under eftermiddagen med en stor påse rabarber. Jag frågade på facebook om någon hade, vilket bra forum det är ibland.


Det blev en trevlig fika och jag fick lite välbehövlig vila, tusen tack för rabarbern.


Jag fortsatte med att göra rabarberfyllning till tårtorna.

Läkaren ringde idag och jag ska fortsätta med medicinen tills jag känner att det är bra och då trappar jag ner den. Det kan ta några månader, men som det är nu så är det helt ok. Har värk som tandvärk ungefär och kan inte äta i den sidan, men det kommer att gå över.

Ha en trevlig helg allihop!

6 kommentarer:

  1. Haha, jag märkte inte ens att du tog
    något foto😊 tack för en trevlig pratstund, o jättebra att rabarbern kommer till nytta!kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, rabarberna räcker långt, fina sådanan! Kram

      Radera
  2. Så skönt att värken håller på att avta. Fy, vad mycket man måste stå ut med ibland! Ja, här är det också kallt. Men det är perfekt när man ska stapla ved... Förra året fick vi veden mycket senare, slutet på maj, början på juni. Där stod vi i 30 graders värme och bar och staplade... Fy fanken vad svettigt och jobbigt det var! Ha en trevlig födelsedag med din stora familj. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ewa, att stapla ved gör nog att ni håller värmen! Nästa vecka kör vi till Öland, vi kan stanna till och hjälpa till! Kram

      Radera
  3. Åhh!! Vad du grejar! Fina bakverk dessutom😍 Önskar jag kunde komma och provsmaka och gratulera dig live❤️ Men jag är med dig i tanken!! Härligt m Öland nästa vecka( jag tjuvläste din tidigare kommentar🙈) Ha en underbar födelsedag med dom du älskar mest!! KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, ja jag gillar ju att greja haha! Vi får väl se hur mysigt det blir, väderprognosen är inte den bästa. Kram

      Radera