Translate

onsdag 22 maj 2019

Barnpassning och utflykt

Under förmiddagen passade jag barnbarnsbarnet Edith. Hennes systrar och mamma skulle besöka skolan och Alva och Alice skulle få äta i skolmatsalen för första gången. Där får inte syskon följa med.


Först lekte och pysslade vi hemma en stund.




Vi gick ut och först ville Edith gå själv, se som hon håller händerna, så gick hon och var så söt.


Efter ett tag ville hon sitta i vagnen.


Vi gick hem till barnbarnet Anna för att lämna en kakform och vi passerade Stadsbiblioteket och deras blommande Blåeld. Det är helt fantastiskt fint.




De var hemma så vi stannade där och lekte. Edith ville inte gå därifrån, det var kul med Mathéo.




Melli tyckte också det var roligt tror jag. Edith åt lunch där innan jag fick med henne därifrån och då somnade hon direkt i vagnen. 


Det hade blivit dimma över havet, det är varmt ute och molnigt.


Jag gick runt i Folkparksområdet och sedan satt jag en stund på Kyrkplatsen och väntade på Hanna och systrarna.



Kusin Gun hämtade mig och vi körde till Plantagen för att handla blommor till henne och till Kyrkogården i Ängelholm. 


Vi körde dit och jag hjälpte Gun att fixa graven för hennes föräldrar, min moster och morbror som jag också växt upp med nära i samma by.


Det är så vackert där med mycket grönt och blommande buskar, vilken njutning.


Gun skickade mig denna bilden.


Det kändes så bra att besöka deras grav, de är fortfarande så levande för mig.


Gun satt och vilade sig medan jag gjorde iordning, hon är så trött nu i sin pågående cytostatikabehandling och jag är så glad över att kunna hjälpa henne.






Det har varit en fin dag med många sätt.

2 kommentarer:

  1. Ka en riktig Christel-dag blev det!! Så härligt!
    Och fina Gun❤️ Kramen

    SvaraRadera