Translate

lördag 18 maj 2019

Konfirmation

Barnbarnet Charlie konfirmerades idag i Höganäs Kyrka. Redan kl 11 var det dags och jag fixade först det sista på tårtorna som var beställda.


Vår vackra kyrka.



Här släpps konfirmanderna in.



Charlie


Deras "spel" som jag inte riktigt kan förklara.









Med pappa Andreas och mamma Ulrica.


Med systrarna Anna och Sanna.

Vi samlades sedan hemma och vädret blev helt plötsligt soligt och varmt och allt ändrades till att sitta ute. Männen väntade på dynorna haha!


Lite mingelbilder följer


Charlies kusin Ebba


Charlies bror Rasmus och systerson Mathéo


Här snackar männen, fotboll eller paddel?


Charlie och syster Anna.


Familjevännen Marie


Charlies systerdotter Melina.


Syster Sanna med familjens hund Sune.


Faster Mia


Solen sken skarpt på faster Petra, kusin Ebba och faster Mia.


Kusin Wille och farbror Joel


Några hamburgare grillades för de som inte äter Smörgåstårta.


Charlie skötte värdskapet riktigt bra.


Syster Annas sambo Tim också Harald som jag inte riktigt vet vad han kallas, bonusfarfar kanske.


Mathèo

Vi serverades Smörgåstårta, väldigt goda, min klara favorit var den med räkor. Efter drack vi kaffe och åt tårta.




Chokladpavlova med hallon och blåbär. Den var jättegod även om jag tvivlade.


Vackra syrener på bordet.


Rasmus med sambo Carro. Om några veckor blir de föräldrar och jag får mitt sjunde barnbarnsbarn.
 

Wille


Och där fick jag vara med med mina rynkor haha!



Farfar Kalle med sin syster Anne.



Vi sjöng för Rasmus som fyller år imorgon och inte ska fira.


Kalaset avslutades med presentöppning.

En sådan trevlig dag, tack för allt!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig skara fina människor!! Vilken rikedom❤️ Och jag tycker du är så fin, så det så!! Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja blandad kompott haha! Jag är glad för min familj i vilket fall. Tack, jag börjar liksom känna mig gammal, säger som mor, det är bara så roligt att sitta och titta på alla haha! Kram tillbaka kära du!

      Radera