Translate

tisdag 21 maj 2019

Tjejträff

Jag hade planerat min dag med promenad och scrapping, men så ringde de från Bengt i Örkelljunga om att vi kunde hämta husbilen och då fick jag med viss irritation ändra mina planer. Harald körde i vår bil till Örkelljunga och jag fick sedan köra hem. Det gick bra faktiskt.


Vi har nu fått en helt ny solcell, bättre kvalité än den ursprungliga så det tackar vi för, vi fick också kompensation för alla våra körningar så vi var nöjda. 


Jag hade lite svårt att hitta en parkeringsplats för vår bil så jag fick en liten promenad och kunde fotografera de fina blommorna längs med Centralgatan.


Lite tid fick jag ändå sedan vid mitt scrapbord, har en del kort att göra.

Ikväll hade vi en tjejträff och samlades hos Ame i Mölle. När vi kom regnade det, men jag fick ändå tagit ett foto på hennes fina utsikt.



Ame har sin keramik på alla möjliga ställen och här hittade jag en födande kvinna i en blomkruka. 
Vi planerar att ha en gemensam försäljning i hennes garage och gick igenom det. Tyvärr hittade vi ingen gemensam helg förrän i augusti så det får bli då. Upptagna tanter alltså.


Vi kollade lite i garaget och pratade om hur vi skulle kunna ha det, där hittas lite allt möjligt, här en gammal korsett!




Några av Ames fina ljusstakar, på dessa fattas bara själva ljushållaren, visst är de fina!


Vi blev serverade jättegod mat, lax med nypotatis, gräslökssmör, sparris och sallad, bara mina favoriter! Goda ostar efteråt, så gott alltihop.





Kaffe i Ames små koppar med en godbit därtill.

Mycket diskussioner, skratt, planering och så trevligt, tusen tack! Jag hoppas alla kommer och besöker oss när det är dags i augusti!

2 kommentarer:

  1. Åhhhh!! Vad mysigt, trevligt och gott!! Avis blir jag😘 Men jag njuter m dig !! Jättefina ljusstakar ju!! 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag är så tacksam för alla vänner jag har! Och vi har alltid roligt, både eniga och oeniga diskussioner precis som det ska vara. Kram

      Radera