Translate

måndag 6 maj 2019

Födelsedag

Jag hade ju mitt kalas igår och 72 år är ju inget särskilt viktigt på något sätt. Jag skulle sköta mina uppdrag idag och hade satt klockan på ringning kl 7. Jag vaknade av att Harald kom in med frukostbricka och sång, lite förvirrad kände jag mig och skittrött!


Jag gick upp och åt frukost, tiden är förbi då jag äter frukost i sängen, det blir mest besvärligt haha! Jag fick present av Harald, jag är så nöjd med alla mina fina presenter jag fått.



Jag cyklade iväg för att sköta mina uppdrag hos dottern, strykning till svärsonen och städning. Eftersom vi tänkt köra en tur med husbilen ville jag ha det gjort innan vi åker.


På eftermiddagen kom kusin Gun för att gratulera mig. Hon är lite skör nu under sin cytostatikabehandling och vill inte utsätta sig för mycket människor. Vi hade en mysig fika tillsammans.


Vännerna Rolf och Lisbeth kom på besök på deras hemväg från Spanien/Portugal och parkerade i hamnen.


Vi promenerade ner till dem med en flaska Prosesco och det var så roligt att träffas igen.


De bjöd sedan på middag på restaurang Bryggan!


Jag och Lisbeth åt deras Fisksoppa, den är så god och Harald och Rolf tog Wallenbergare.



Efter middagen gick vi hem till oss för kaffe och tårta.



Rolf tyckte det var alldeles för kallt här.


Tack för en så trevlig kväll! Nu har jag firat färdigt!

5 kommentarer:

  1. Tänk att du får sång och presenter på sängen❤️ #avundsjuk // Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tradition, du får skapa den haha! Kram

      Radera
    2. Har både bett och hotat�� men det blir inget med det��

      Radera
  2. Vilket härligt firande! Förstår att duar lite trött efter ett sådant firande som igår och allt jobb du lagt ner under veckan. Även om det är roligt får man bli trött. Kram på dig💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag börjar inse det, fast det går långsamt, jag tror fortfarande är jag är 40! Kram

      Radera