Translate

söndag 12 maj 2019

Fotboll och utekväll

Igår, lördag hade vi en av våra sällsynta utekvällar, men först på förmiddagen cyklade vi ut till Nyhamnsläge för att se barnbarnsbarnen Alva och Alice spela sin första fotbollsmatch. Alltså vilken glädje och lycka när de spelar. Fotboll är så bra, de får springa och röra på sig och lära sig samarbeta och visa respekt.


Brunnby mot Viken, de spelade 4 x 3 minuter tror jag det var, men det kändes ändå lite längre. De bytte ofta, 3 spelare samtidigt på plan. De började med taktiksnack.


Uppställning och de fick hälsa på varandra, precis som det ska vara. Lärdomar.


Det var så härligt att se, ordning och reda.




Det gjordes många mål, men de räknades inte i denna matchen, bara lycka så fort någon gjort mål.






Mycket kramar var det också.




Efteråt var det lika viktigt att ställa upp och tacka varandra för matchen.



Jag vill verkligen se fler matcher.


Edith fick dela chipspåse med kompisen Tage.


Jonathan, han tror det är sommar!


Hanna och Edith


Också "gubbarna" Harald och Kalle.

Vi cyklade hem igen, det är kallt i vinden, men på vår balkong var det varmt i solen. Där ägnade vi eftermiddagen och jag en stund vid scrapbordet. 
Vi hade bokat bord på Restaurang Kvarnen tillsammans med vänner och vi träffades först hos Ame och Tommy som bor grannar med restaurangen.


Där spelade ett lokalt band Eminents som vi lyssnade och dansade till.


Harald och jag åt bara förrätter, jag lax och Harald skinka.











Nuförtiden har vi lite hjälpmedel av olika slag,  Jan hittade sina hörapparater i fickan, jag tror inte de behövdes. 

Tack kära vänner för denna kväll, så mycket skratt  och prat och vi fick dansa, jag älskar det!

2 kommentarer:

  1. Gläder och tacksamhet får sammanfatta detta!! Blir så glad att höra din glädje💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag mycket går mellan glädje och bekymmer! kram

      Radera