Translate

torsdag 9 maj 2019

Torsdag

En fullspäckad torsdag, eller för mig en sådan, behöver inte så mycket. När jag skriver fullspäckad är det absolut inte negativt utan jag gillar ju det. För tillfället är jag dock lite trött och besvärad av min käke, det känns som att tänderna håller på att ramla ut, en jättekonstig känsla. Går inte detta tillbaka måste jag nog ringa min läkare på vårdcentralen igen, men jag vet, tålamod, tålamod.
Barnbarnet Anna ringde mig imorse och frågade om jag kunde hjälpa henne en stund och det gör jag ju så gärna. Jag gick med henne till Kullagymnasiet och passade Melina medan hon var hos Syokonsulenten.


Efteråt gick de med mig hem på en fika.




Alltid så roligt att få träffa dem.


Goa glada Melina!




Sonen Joel fyllde 45 år i tisdags, men han har inte tid att fira något. En liten lucka hade han idag på eftermiddagen och Harald och jag tog en promenad dit för att gratulera honom. En snabb kaffe och en pratstund.


Klockan fem var vi bjudna till Haralds syster Karin och make Dan på middag. Så mysigt och trevligt.


Och så gott med revben och tillbehör, njutning, älskar det.


Efter det en kaka och kaffe. Kakan, som Karin bakat var en Schweizerchokladnöttårta och den var såå god, måste nog leta och se efter receptet annars måste jag fråga Karin efter det.


Tusen tack för detta goda och trevliga!

2 kommentarer:

  1. Ja ring nu läkaren om det inte lagt sig innan måndag!! Åhh, du visar så mycket gott, revben är min favorit. Mysigt med Melina och Anna❤️
    Kraaamen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det gott, jag har kokt en omgång nu och lagt i frysen för att senare grilla. Läkaren ska ringa mig den 29 så jag väntar tills dess, jag har medicin så det räcker! Kram

      Radera