Translate

söndag 26 maj 2019

Melina 1 år och namngivning

Igår var det mycket som hände och jag delar upp dagen i två inlägg. Först på morgonen tog jag en promenad för att lämna en present till barnbarnet Amanda som fyllde 22 år. Hon skulle inte fira sin dag och när jag kom dit var ingen hemma men jag gick in i trädgården och lämnade presenten i växthuset.


Vädret har blivit ruggigt med friska vindar och mycket kallare. Undras hur länge det dröjer innan en kan simma ut till flotten?


De flesta båtarna är i vattnet nu, men få är ute och seglar.


Jag promenerade vidare och här lekte jag som barn i 12-13 årsåldern, ja vi "lekte" i den åldern, med vännen Lisbeth som dog 2015. Här fanns då en massa fort kvar men de är borta nu. Jag fick plötsligt ett stort vemod som sköljde över mig och jag blev så ledsen och fick tankar över livet och som det blivit. Det gick fort över tack och lov. Då, på den tiden fanns det inga promenerande människor, de hade annat för sig, varför behöver vi gå och träna så mycket nuförtiden?


Det är fint i sonens trädgård nu. Klematisen blommar.



På eftermiddagen igår cyklade vi först till barnbarnet Anna med familj. Deras yngsta barn, dottern Melina fyller snart 1 år och hade kalas med namngivning för henne. 


Melli hade vuxit ifrån dopklänningen med råge så den fick hänga som dekoration.


Värdparet Anna och Tim.


Först fick vi ett glas Prosecco och minglade runt och pratade. Många mingelbilder och jag kan inte namnen på alla så jag hoppar över en del namn, förlåt för det.  Alltså mitt minne........


Bästa vännerna.




Tims mormor, då blir det Mellis gamlafarmor eller gamlamormor?



Mellis morbror Charlie


Tims mamma Cinna, Mellis farmor.


Mormor Tessan.


Annas mormor Siv, Mellis gamlamormor och gamlafarfar Kalle. Alltså fattar ni, jag kan inte hålla reda på vad alla är eller kallas.


Mellis morfar Andreas och Annas faster och farbror Anne och Bosse.



Bonusmormor Ulle.


Skumpaglasen är bra leksaker också.



Storebror Mathèo.


Mellis gamlafarmor Christel, det vet jag iallafall, tillsammans med Charlie.







Vädret hade plötsligt blivit mycket bättre med sol så alla som ville kunde vara ute också.






Mellis faster Tess.



Melli började bli trött och direkt efter namngivningen somnade hon.
 



Jag vet att han heter Harald och är bonusgamlafarfat till Melli.


Annas bästa vän Lottis.



Själva namngivningen med gudföräldrarna faster Tess och morbror Charlie, namngivaren farmor Cinna och mormor Tessan.



Namnet Therése Melina Sanna.
 

Efter namngivningen blev det tårtor och kaffe.


Anna fixar det sista på tårtorna som hon gjort.


Mathèo och Minelle fick glass som Anna gjort.


Mamma Lottis och morfar Andreas fick smaka.



Här var det mer glass, tyvärr lite suddig.


Tårtorna på ingång, två olika cheesecake, jättegoda.




Efter kaffe och tårta cyklade vi vidare till nästa kalas, som kommer i nästa inlägg, så vi missade presentöppningen.


Tack för trevliga timmar med ett fint minne av Mellis namngivning.

6 kommentarer:

  1. Åh, ser ut som att det var en jättefin namngivning❤️ //Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så synd att du inte kunde vara med!

      Radera
  2. Oj så mycket folk..inte konstig att du inte minns alla namnen..Vilket fint namngivningskalas och fina bilder..Och Lisbeth har faktiskt varit borta sen 2013..6 år..ofattbart och jag saknar henne jättemycket..Tur att du finns och kanske jag med..Det gäller att ta vara på dagarna....Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag funderade länge, men kämpade ju oss igenom kanalerna då och hade många telefonsamtal med henne, de sista kunde jag inte höra vad hon sa, men jag fick prata. Jag hänger inte med i åren. Saknar henne också. Ja det känns så viktigt att hålla kontakten! Kram

      Radera
  3. Så fin tillställning💕 Många som vill vara med och glädjas åt lilla fina Mellie, så klart. Badet blir fullt upp med kalas när man har en stor familj. Men även mycket att glädjas åt. Vilken rikedom. Stor varm kram 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är alltid så roligt och jag är enormt tacksam för min lott i detta. Det kunde jag aldrig ens drömma om när jag fick Mia och var så ung och sedan kom de andra med fem års mellanrum. Kram

      Radera