Translate

tisdag 14 maj 2019

Laholm - Falkenberg

Imorse fick vi tips på Facebook om parken i Laholm, tack Astrid! Fråga en inföding skrev hon och precis då var det en kvinna utanför som tömde papperskorgarna. Jag rusade ut i pyjamas och frågade, en trevlig människa som glatt berättade om parken och hur vi skulle komma dit. En stor parkering där som vi kunde stå på med husbil också fick jag Harald med mig på detta. Det blev en jättefin liten morgonpromenad.








Nu känner vi igen oss haha!


Det var vackert i parken nu och säkert ännu finare på sommaren när allt blommar.



Nu skulle vi ju bli bra på att fricampa och hade sett ut en ställplats som var fri. En stor grusparkering vid en badplats, Frösakulla. Vi parkerade och snabbt ut med stolarna även om det kanske inte riktigt var ok, men vi var helt ensamma. Det var kallt i vinden och vi satt en stund sedan frågade Harald om jag tyckte detta var kul? Nej, inte särskilt och vi började storskratta. Jag gick en promenad för att titta bakom de höga sanddynorna så skulle Harald fundera.




Enorma vidsträckta sanddynor.






Vi packade in och körde vidare, att stå på gratisplats skippade vi nu, vi behövde också tömma vår toalettkasett som lyste rött. Vi körde till Lövstavikens gästhamn i Falkenberg och kom till en riktig trivsam plats. Vi är nog inga ensamcampare.



Här är det väldigt fint och välordnat på alla sätt, väl värt 160 kronor.










Jag promenerade lite längre ner till havet.



Utsikten från bilen lite senare på kvällen.
Jag gjorde middagen och idag blev det Tacos med tillbehör, det är så gott.


Lite senare vid solnedgången gick jag en promenad till för att fota lite i det vackra ljuset.






En mysig och skön dag!

4 kommentarer:

  1. Nu verkar ni ändå till att småmysa�� //Mia

    SvaraRadera
  2. Men så vackra bilder!! Jag håller m Mia jag, nu verkar ni ändå mysa lite😍 Försök att bara vara och koppla av nu!! Många varma kramar Anna!!

    SvaraRadera