Translate

söndag 15 september 2019

Födelsedagskalas

Igår fyllde mitt äldsta barnbarn Jonathan 35 år, är det klokt? Jag blev mormor när jag var 37 år, nästan lika gammal som Jonathan är nu. Det är ofattbart.


Då visste jag inte att han skulle bli bland det bästa som hänt mig.


Innan kalaset ringde en bekant till oss, Björn Elmlund, han och hans fru Mia har en Plåtishusbil, en Pössel och Harald ringde honom och pratade innan vi tog det slutgiltiga beslutet. Nu frågade han om vi ville hänga med och titta på deras bil och köra en runda. Så snällt och så roligt. De har bilen på uppställningsplats i Görslöv.





Björn demonstrerade och vi fick känna på, det stärkte oss faktiskt ytterligare i vår tro att detta kommer att bli bra. Sedan fick Harald köra och jag sitta framme. Det är mer som en vanlig bil att köra och det känns bra.



Björn hängde med oss upp på en kopp kaffe, det var så trevligt.




Även dagens ord i min almanacka passar haha!
 

Resten av eftermiddagen packade jag upp mitt inköp hos Miankas scrapbutik och gjorde också en layout. 
När vi började göra oss klara för födelsedagskalaset ringde dotter Mia och undrade var vi var. Alltså, jag hade noterat fel tid, trodde 18 men det var 17. Det blir mer och mer rörigt här. Vi for iväg på våra elcyklar på högsta fart.


Jag fick se farmor och farfars kökssoffa på plats, barnbarnet Ellinor har haft den senast och nu tog Jonathan och Hanna över den.  Det är så roligt att se den och att den fortfarande används. Efter farmor och farfar hade mor och far den och sedan hade Mia och Lennart den när Jonathan och Ellinor växte upp. Under soffan finns etiketten kvar från när den levererades till min farmor och farfar. 


Kalaset hade ju redan börjat när vi kom och denna fantastiska buffé med tre olika pajer och tillbehör var uppdukad.




Vi var lite färre än vanligt eftersom Hannas föräldrar och bror med familj firade honom förra helgen.


Här kommer lite blandade bilder på alla som var med.


Harald och Ellinors Johan.


Barnbarnet Ellinor, Jonathans syster. Nu kan jag passa på och berätta att det kommer ett nytt barn i februari, Evys lillesyskon och mitt åttonde barnbarnsbarn. Jag är så glad över detta!



Pappa Binge.


Efter maten serverades handplockade hallon med glass, maränger, marchaller och annat.





Evy


Syster Sara.


Edith.




Sara och Loke och nye lillebror Leon.



Mamma Mia.



Fru Hanna.


Bonuspappa Jonas.


Pappa Binge.


Alice med sin nya glugg. Visst är det sött?


Edith och Loke.


Syster Sophie.


Saras Marcus.


Alva


Oj vad det lektes och pratades överallt.





Kvällen avslutades med dans, lite fri dans, flossa och Shuffle.















Denna dans var inte lätt att fånga på bild i halvmörkret!
Tusen tack Jonathan och Hanna för en så trevlig kväll och allt gott!

2 kommentarer:

  1. Tänk att du och Kalle är "skyldiga" till alla dessa underbara ungar..måste vara härligt..:) Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag är så glad och lycklig över alla dessa roliga barn! Kram

      Radera