Translate

onsdag 25 september 2019

Liten utflykt

Det mesta börjar falla på plats igen och jag känner mig lite lugnare. Imorse ringde läkaren för att få lägesrapport om min käke och jag fick lite tips om hur jag ska göra med medicinen. Det ska självläka men det kan ta upp till ett år, för det mesta tar det några månader, men en del har otur. Jag har haft det i fem månader nu så jag tillhör de otursdrabbade haha. Ja jag ska bara bli mer smärtfri igen och då sover jag och blir inte så trött. Jag får skylla mig själv lite där som trappade ner medicinen för tidigt.
Jag tog en promenad, det är skönt väder just nu,


Jag har länge retat mig på att de som äger Widdings villa inte klipper häcken så att den växt en bra bit ut över trottoaren och på sista tiden har det varit björnbärssnår. Idag klippte de som arbetar med ombyggnaden av Storgatan in häcken till tomtgränsen. Jag hoppas ägarna får en räkning! Själva villan är också under renovering äntligen, men jag har ingen aning om vad det ska bli.



Badstegarna, flotte och badrampen håller på att plockas bort för vintern.



Havet låg helt blankt.


De första båtarna är upptagna på land, det känns alltid lite vemodigt.


Det finns inte mycket björnbär kvar nu.




Jag stannade och plockade äpplen med mig hem från detta övergivna äppelträd.

Senare i eftermiddag körde vi till Ödåkra och den gamla spritfabriken vars lokaler nu inrymmer en massa inredningsbutiker och en massa annat. Det är första gången vi ser det och det är helt fantastiskt, dit återvänder jag gärna. Lite interiörbilder från butiker och byggnaderna får ni titta på och har ni möjlighet så åk dit.
































Så mycket vackert överallt och så mycket att se och uppleva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar