Translate

tisdag 17 september 2019

Höstrusk

Skitväder är det nu och det lockar inte till utevistelse precis. Jag måste riktigt "ta mig i kragen" och ge mig ut på en promenad. Mina promenader har mer och mer fått en tendens att minska i kmantal, från 4-5 km är jag nere i 2 och ibland mindre än det. Jag försöker att inte bli alltför stressad över det, jag kommer nog igång till slut.


Ja det är inte jag som satt skorna.....


Ett ordentligt högvatten idag.


Flotten har fått nya besökare. De andra badleksakerna är borttagna.




Vattentemperaturen har minskat till 13,1 grader, vad fort det har gått.


Måsarna har tagit över stranden.


Jag gick upp från havet till parken, så skönt att slippa den allra värsta vinden ett tag.


Det är fortfarande lite blomster kvar.




De gamla svamparna som utgjorde ingången till Folkparken står där alldeles ensamma på något sätt.


Ikväll kom det in ett riktigt oväder med blixtar, hagel och vindbyar. Så skönt att vara hemma.

2 kommentarer:

  1. Fina bilder på vädrets makter! Vi fick en liten driva vid husväggen på gården som låg kvar rätt länge. Tack för alla bilder du lägger ut här. Får se så mycket av Höganäs i olika väder och behöver inte gå ut ha ha. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blir så glad över att mina inlägg från Höganäs och andra ställen uppskattas! Vi hade en driva utanför vår ytterdörr trots att det är en svalgång! Kram

      Radera