Translate

torsdag 19 september 2019

Onsdag

Igår blev det sent, var hemma hos goda vänner och promenerade hem lite innan midnatt.


På morgonen var jag hem till svärdotter Ulle för att prata lite kring sonens Andreas kommande 50-årsdag. Jag blev bjuden på en god frukost.




Jättemysigt på alla sätt, tack!

När jag gick därifrån tog jag en promenad som inte blev lång denna dag heller.


Jag var på väg ut på invallningen, men när jag såg himlen så ändrade jag mig. 


Såhär såg det dock ut nästan hela dagen och inget regn kom till oss.














På Kyrkplatsen frodas planteringen fortfarande.



I tisdags var jag in hos Maria Grant i den fantastiska butiken vi har här i stan. Jag köpte några kvistar i plast som jag hängde upp vid vår ytterdörr. Hennes konstgjorda blommor är så vackra och mig passar de perfekt. Visst blev det höstigt och fint.



Framåt kvällen gick vi hem till vännerna Ulla och Bernt. Vi blev först inbjudna till deras växthus för en liten snaps av en god dansk sort.








Deras trädgård är helt fantastiskt fint, jag skulle kunna gå omkring där länge.



Vi fick en jättegod Lasagne med god fruktig sallad.




Denna lilla söta goda till efterrätt.


Kvällen blev sen med mycket prat och trevligt! Så mycket tack!


Ja så är det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar