Translate

tisdag 24 september 2019

Promenad

Ja kryss i taket, jag kom ut på en promenad, kanske kan det bli en vana äntligen.


Imorse hade vi ett väldans oväsen när de började ta upp asfalten på den del av Storgatan som är den första delen, från Kyrkplatsen till Långarödsvägen.



Det blir en spännande tid och mycket rapporteringar.


Jag fortsatte ner till havet. Det var lugnt och skönt idag.




Vidare upp mot stan igen och genom Siöcronaparken.


Ett av de nybyggda husen som ännu inte är inflyttningsklara, det är vackert med det grå och träinslagen.





Ibland är det där halvvissna så vackert.






Jag gick vidare för att besöka kusin Gun och fick en pratstund med henne och maken Göran. Gun är trött just nu efter en lång tids cellgiftsbehandling och då kan vi prata trött och inte det där jag brukar skriva att jag är.


När jag kom hem höll Harald på att göra Kroppkakor till middag.


Småländska Kroppkakor, det är så gott. Harald är bra på det.


Ätes med smält smör och rårörda lingon.


Det har varit en skön dag.

2 kommentarer:

  1. Ruuthsparken har ju blivit fin med både fina buskar och springvatten. Kroppkakor brukar en vän till oss bjuda på 1 gång om året men vi har vit sås till och det tycker vi är jättegott. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fint, men inte såvärst mycket grönt. Vi åt Kroppkakor på Öland och då var det vit sås till så det är kanske olika varifrån de kommer. Kram

      Radera