Translate

måndag 9 september 2019

Hillerstorp hamn

Imorse njöt vi av utsikten under vår långfrukost. Vi sov till nästan nio, det är bara i bilen som jag klarar av det, vaknar och somnar till flera ggr för jag har inte något program att rusa upp till.


Innan vi gav oss iväg var jag tvungen att gå ut till alpackorna igen och säga hejdå. Ni får stå ut med några fler bilder, de kom rusande till mig, sällskapliga djur.






Hen har klöver i munnen!




Vi körde iväg och hade sett ut en ställplats som vi ville testa, idag letade vi gratisplats för att jämna ut de 220 kronorna som ställplatsen vid Alpackagården kostade. Det gick åt skogen, Harald skulle prompt köra efter GPSen trots att jag såg på ställplatsen via Goggle Maps att det inte var rätt. Det var höga ord i bilen och till slut stannade han bilen. Då hade vi redan passerat ställplatsen på 8 km och jag såg ut en ny. Nu är vi i trakterna av Gnosjö och här har vi aldrig kört förut. Vi kom fram till en fin ställplats i Hillerstorp vid en liten hamn vid ån där det också finns en gammal kanal.



Så fick vi se lite vatten idag och det var riktigt mysigt. Kommunen bjuder på denna ställplats, den kostar alltså inget. Vi gick en promenad och handlade lite bröd och mat.


Denna lilla båten kör sightseeingturer på ån.









Här står vi och en bil till.


Det finns många fina hus och väldigt många har torn på husen.


Detta var en jättefin liten berså. 


Det var stora trädgårdar och stora gräsmattor. Efter handlingen gick vi tillbaka till bilen och snart kom regnet.


Till middag idag åt vi Falukorv från Vaggeryd samt potatismos och gurka, det var gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar