Translate

söndag 15 september 2019

Födelsedagskalas

Vi tog det lugnt efter gårdagens kalas och plötsligt var det dags för nästa kalas. Barnbarnet Charlie, mitt yngsta, fyller 15 år.



Jag hade gjort ett litet fodral till presentkortet.


Vi blev bjudna på ett så makalöst god gratäng med potatis och tacoköttfärs med sallad.


Charlie med sin systerson Mathèo.



Syster Anna.


Systerdotter Melina med hennes pappa Tim.


Faster Mia.


Här blev det konstigt.


Syster Sanna.


Bror Rasmus med sambo Carro och son Bobby.


Melina.


Charlies flickvän Karla.


Pappa Andreas.



Charlies kusin Ebba och syster Sanna.


Mysigt att se Melina gå själv.


Morfar Totte och farfar Kalle.


En jättegod tårta med 15 ljus.





Mamma Ulle.


Faster Petra.
Nu ska det sjungas och hurras!



Tack för trevligt kalas med så god mat!

2 kommentarer:

  1. Oj vad tiden går ditt yngsta 15 år och det äldsta 35. Alltid lika roligt att se vad de bjuds på och denna gratäng gör jag rätt så ofta då mina barnbarn älskar den och när jag nu ser denna skall jag lägga på tomater ovanpå för det har jag inte gjort. Tårtan ser ju fantastisk ut och här har fantasin fått råda. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja så enkel och god, den ska vi också göra! Tårtan var både vacker och god med en chokladkakebotten och mousse. Kram

      Radera