Translate

fredag 27 september 2019

Oj

Nu ska ni få höra.... Imorse var jag tidigt hos tandläkaren och pratade först en stund om min situation och att jag hade ett önskemål om att han skulle borra upp den tanden längst in i käken som jag tycker är besvärlig. Han tog sedan en ny röntgen och sa direkt att den tanden är inte bra, mycket inflammation under den. Mina tårar började rinna för jag blev så lättad. Röntgen han gjorde för fem månader sedan visade inte tydligt några problem och det var stor skillnad idag på plåtarna. Han visade mig och förklarade och sa att han ville dra ut den. Han är annars så restriktiv med att dra ut tänder (jag har diskuterat det med honom förr) men menade att som det ser ut så kommer det bara att bli problem framöver även om han skulle rotfylla den. Nu fick jag antibiotika och sedan får jag en tid för utdragning när han lyckats få ihop en lucka för mig. I allt eländet och smärtan är jag så glad för jag ser ett slut på det. Just nu ligger dock känslorna utanför kroppen och jag är så jävla trött.

Det regnade och blev ingen promenad, jag satte mig bara vid scrapbordet vilket är det bästa för mig. Vi var bjudna att äta lunch på Linnea & Basilika av Harald syster Inger och maken Peter.



Det är så mycket gott att välja på och allt är så fräscht och inbjudande.







När vi ätit klart gick vi hem till Inger och Peter som numera bor grannar där.


Vi fick titta in i Ingers ateljé, alltid så spännande. Vi blev bjudna på kaffe och kaka och fick sammanlagt några fina timmar med samtal om allt som händer runt oss. Tack för detta!


En helt makalöst god kaka till kaffet, en Äppelkladdkaka och jag tror det var detta receptet.https://www.ica.se/recept/appelkladdkaka-med-kanelfrosting-725976/#pfset=1
Den ska jag absolut göra vid tillfälle.

Vi körde till Berga i Helsingborg för att köpa färgband som jag beställt till min gamla skrivmaskin som jag använder i scrapbookingen. Jag blev så glad när jag hittade på nätet att det fortfarande finns att köpa sådana. Lite handling på CityGross för att bunkra kaffe och sedan var jag helt slut.

Ha en trevlig helg alla som tittar in här.

2 kommentarer:

  1. Oj kan man ju verkligen säga...tänk om det är därför du haft så ont..det hade varit en riktig aha-grej..Håller tummarna för dig Titte, Smärta tar så mycket av livskvaliteten Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja troligen är det tanden och inflammation, svårt att lokalisera smärta. Vi får se vad som händer! Kram

      Radera