Translate

söndag 13 januari 2019

Födelsedagskalas

Igår var det födelsedagskalas för barnbarnsbarnen Alva och Alice som fyllde 6 år i veckan. Det började redan kl 16 så vi var inte hemma igen alltför sent, men jag blev så trött och orkade inte gå igenom alla bilderna. Någonting har hänt efter 70-årsdagen!
Det ösregnade och vår cykeltur fick vi byta ut mot bilen, vi hade en del saker som skulle med också.


Tänk att dessa underbara töser, mina första barnbarnsbarn, redan är 6 år gamla. Jag glömmer aldrig när jag fick beskedet att de var två i magen. Då satt jag i en utflyktsbåt på Malta och skrattade så högt att alla runt mig reagerade.


Familjen Sjöberg har en stor familj och med bara föräldrar och syskon så blir det många. Ändå var Jonathans syster Ellinors familj sjuka, farmor Mia är sjuk och några till hade förhinder.


Presentöppningen skedde medan alla droppade in, något kaosartad haha!







Även lillasyster fick ett litet paket. Edith var så söt i mamma Hannas klänning som hon hade när hon var liten.


Vi blev bjudna på jättegoda Tacos, en måltid som töserna önskat och det var så gott med mycket tillbehör!



Tre bord var dukade.





Nu följer lite mingel- och matbilder.


Maken Harald äter med god aptit.


Bonusfarfar Jonas kom, men fick lämna farmor Mia hemma, hon har influensa.


Bonusfarfar Lennart.


Mormor Eva.


Bonusfarmor Cecilia med dotter Natacha och barnbarn.


Pappa Jonathan har mycket jobb i köket.


Lillasyster Edith vill ha av godsakerna på bänken.


Mitt i allt spelar mormor Eva spel med kusinerna Wilmer och Elwin.


Farfar Binge.


Plötsligt hittade jag männen i TV soffan, det var några hästar.......


Alicia och Alice.


Det var mycket lek överallt.


Mellanbarnsbordet.


Morbror Mattias med hustru Cecilia och mormor Eva.


Faster Sara med son Loke.


Mamma Hanna hade också mycket att stå i med maten.
 

Småbarnsbordet, jag kommenterar inte fördelningen haha, och vuxenbordet!




Morfar Jörgen.

Efter maten var det tårta och vilka tårtor, min absoluta favorit, Marängtårtor!







Dubbla sånger och dubbla Hurra!






Efter det var det disco, jag kämpade med mig själv att inte hänga med på det, nöjde mig med att fotografera och det blev inte så bra, men ger ju lite känsla iallafall.



Nej, Jonathan kollar inte mobilen, han hade spellistan i den!

Kalaset avslutades med att slå sönder den fina Pinata.   


De hade gjort den själv och var nästintill oslagbar, två gånger gick snöret sönder, men själva lådan var svår, pappkartonger och silvertejp, använd inte det haha!





Äntligen, alla godispåsarna ramlade ut!


Ett härligt kalas på alla sätt, tusen tack för det och för att vi får vara med!

2 kommentarer:

  1. Vilken glädje !! Så härligt! Synd att Mia inte kunde vara med! Krya kram till henne och grsttis till töserna💗💛 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja Mia är bättre nu, men får nog dras med efterverkningarna länge. Kram

      Radera