Translate

tisdag 8 januari 2019

Vardag

Vad skönt att vardagen är tillbaka. Imorse röjde jag källaren och fick in jullådorna, det kändes så bra. Jag gick iväg och köpte ett vädringsställ på Jysk, nu ska klädkammaren tömmas och sorteras. Jag ser så fram emot det, att gå igenom saker och att förhoppningsvis få mer plats. Jag gillar verkligen att städa, sortera och organisera.
Jag fortsatte sedan till Maria Grantbutiken för att köpa en present med min syster och sedan vidare till barnbarnet Anna. Det kändes så längesedan och var så roligt att träffas, Mathèo var på förskolan så honom träffade jag inte.


Melina är så go och glad.



Vad är detta för en tant? Ja det var ju roligt haha!



När jag gick därifrån kunde jag inte hitta min halsduk, jaha måste ha glömt den hos Maria Grantbutiken. Sonen Andreas som bor granne där kom precis hem och frågade om jag ville komma in en stund, det gjorde jag såklart gärna.



Charlie hade sin sista jullovsdag och ville nog helst fortsätta med det. Jag gick tillbaka till Maria Grant och hämtade min kvarglömda halsduk och fortsatte hemåt tills jag kom på att jag nog hade haft en ryggsäck. Det var bara att vända, den stod hemma hos Andreas. Nuförtiden är det snurrigt värre!


Tillbaka hemma gjorde jag middag, Kycklingwok med ris. Jag stekte kycklingbitar, kryddade med salt, peppar och chiliflakes, i med wokgrönsaker och lite grön currypasta. Jag hällde också på lite Sweet Chilisås, det blev faktiskt jättegott.


De efterlängtade tulpanerna kom på bordet.

2 kommentarer:

  1. En bra men lite surrig dag, kort sammanfattat😍 Mmm , jag borde också rensa och röja men jag får sån beslutsångest om vad som ska bort så det blir inte av så ofta som det borde. Heja dig💕👍🏻 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja precis som det brukar! Ja det där är svårt, jag har problem med alla mina tyger och garner, ska jag göra mig av med alltihop? Kram

      Radera