Translate

tisdag 1 januari 2019

Nyårsafton

Maken och jag hade en lugn och skön nyårsafton. Jag var inte ens ute under dagen. Vi gjorde en god middag även om vi fortfarande var mätta efter kvällen hos vännerna.


Vi lagade maten tillsammans, Oxfilé med hasselbackspotatis, rödvinssås och sparris. Det var riktigt gott.





Till efterrätt en chokladkräm med hallon, det skulle vara färsk ananas och passionsfrukt, men det fanns inte på Lidl så jag fick improvisera lite. Det gick bra detta också.


Vi tittade lite på TV och hade det så mysigt, bara vi två!


Vid tolvslaget kunde vi titta på lite fyrverkerier runt kyrkan, det var lugnt och fint!



Nu ser vi fram emot ett nytt år, vi har inga direkta planer mer än en resa med familjen i juni när skolan har slutat. Det blir spännande att se vart Boris kan ta oss, det är mitt nya liv, att inte planera så mycket.

6 kommentarer:

  1. Låter alldeles ljuvligt! God mat gott sällskap, lugn och ro❤️ Hippas hoppas att Boris gärna drar norrut till Uragårn! ❤️❤️❤️ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag också, jag ska försöka prata för honom! Kram

      Radera
  2. Snygg keps! Inte planera, hmmm😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, visst är den! Mycket nytt detta året Mia, inte planera, inte bry mig, sedan kommer jag inte på mer.....

      Radera
  3. En mycket trevlig nyårsafton - exakt i min smak! Hoppas Boris får en chans att möta FrankieBoy under året :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hade varit roligt! Ibland får en hjälpa dem på traven!

      Radera