Translate

tisdag 1 januari 2019

Nyårsdagen


Ja så är det ju, och nu känner jag också att min tid börjar sina, hur ska jag hinna? Det får bli som det blir....

Jag inledde det nya året med mitt städuppdrag hos dottern. De är i Frankrike och åker skidor så jag kunde gå dit när det passade. Det tyckte jag det gjorde idag. Nästan hela min aktiva tid av dagen gick åt, det blev många pauser.


Vindarna idag har inte varit nådiga, men vackert ändå att titta ut i. Det var egentligen lite synd att inte promenera, jag hade haft många fotoobjekt. Det blåste så jag fick hoppa av cykeln och gå i motvinden och då hittade jag denna lilla skira blomma. Den ger lite hopp om vad som komma skall.


När jag äntligen var hemma igen hade maken gjort middag. Korv Stroganoff med potatis. "Inga grönsaker?" undrade jag. "Det har man väl inte till denna rätten" svarade han. Nej, det var hur gott somhelst, alldeles passande denna nyårsdag tycker jag.



En liten bonus i almanackan idag, den är till mig!

1 kommentar:

  1. Blommor redan! Oj! Nog för att vi har blidväder också men inte så. Den sista bilden där är nog till mig också, haha! Kram

    SvaraRadera