Translate

måndag 29 juli 2019

Denna värmen

Den håller i sig, värmen som är svår att riktigt stå ut med. Jag tänker mycket på när vi var i tropikerna i Brasilien och det var ännu varmare. Det är efter det som jag har haft svårare med att stå ut med värme. Förr älskade jag värme och frös nästan alltid. Den frusenheten är helt borta, det är konstigt. Samtidigt har jag nästan ett tvång att vara ute när det är fint väder, att ta vara på solen, det är rätt löjligt, det är inte ens nyttigt mer än till en viss del. Men, just nu vill jag ju bada och cyklade ner under förmiddagen.


Jag är så nöjd med min nya stol, lätt att sätta på pakethållaren eller ta under armen.


Redan när jag gav mig hemåt lite efter lunchtid var det packat med folk. Det är helt otroligt. Jag tycker nog att det är för mycket folk, men å andra sidan vill ju alla vara där.




Under eftermiddagen gick jag med barnbarnet Anna och barnbarnsbarnen Mathèo och Melli på promenad.



Mathèo var noga med att dockan som han bäddat ner hade sin napp.




Vi skulle gått ut till Bertas kiosk för att köpa glass, men vi fick vända på halva vägen och stannade istället på lekplatsen.






Glass blev det istället i Kvickkiosken.



Sedan blev det helt oplanerat bad i morfar Andreas och Ulles pool.


Barnbarnet Sanna var också hemma, roligt att träffa henne också.















En fin dag och härligt att få träffa familjemedlemmar.

2 kommentarer:

  1. Så kärt!! Vilken rikedom du har i din familj min vän!! ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ingen kan vara mer tacksam än jag! Kram

      Radera