Translate

måndag 22 juli 2019

Korsö

Idag hade vi planerad båtutflykt igen, vädret skulle bli hyfsat fint enligt prognosen. Nu blev det inte riktigt så, men vi åkte iväg ändå. Den planerade turen blev dock förkortad, det blåste rejält.


Båten var halvfull med vatten efter allt regnandet.



Vi körde ut till Korsö i rak motvind och blev rejält blöta allihop.


Allt fick hängas upp på tork.



 






Lite kallt var det, men ändå skönt.



Dixie och Nessa leker för fullt.



Lilian, Leon och jag gick en kort promenad och tittade på den vackra ängen på Korsö.






Kaprifolen blommar, Bohusläns landskapsblomma.



Vinden hade mojnat på hemfärden och dessutom hade vi medvind.



Trots vädret var det skönt att få en liten båttur till. Sedan har det regnat till och från resten av dagen. Igår upptäckte jag att allt var töat i vår frys, klart att något ska hända, vi hann nästan bli lite övermodiga. Jag fick lägga in den färdiga maten i Arne och Lilians frys och sedan fick jag tillaga två paket köttfärs och 1 paket kycklingfilé. Vi får se vad som händer, vi har provat att koppla in elström, men det verkar inte bättre. 


Kycklingen gjorde jag med paprika, curry och kokosmjölk och vi åt en del av det med couscous. 


Dagen avslutade vi med en snackestund med Arne och Lilian. Imorgon kör vi vidare har vi tänkt. 

5 kommentarer:

  1. Härligt! Ni ser ju att ta vara på alla dagar oavsett vilket väder det är. Ajabaja säger jag bara var är era flytvästar????? Ha en fortsatt go tur. Kramar.

    SvaraRadera
  2. Säger som Ulla, var är din flytväst??! /Mia

    SvaraRadera
  3. Tänkte jag med :) Gunnel

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte påpeka det på den tidigare båtturen!!! Kram igen.

    SvaraRadera
  5. Nu svarar jag er alla haha! Jag glömde ta med våra flytvästar, behövs ju inte i husbilen!

    SvaraRadera