Translate

fredag 5 juli 2019

Sandvik

Den här andra dagen i Sandvik på Öland har vi bara slappat och umgåtts. Först sov vi till nästan tio, för min del för att jag inte somnade när jag skulle. Vädret var bättre idag, inte så varmt, men sol och det är ju skönt. Vi bara satt överallt och pratade, sysslade med hundarna och läste.


Jag ville kolla badvattnet och tog själv en kort promenad. Det var inte alls inbjudande att bada, brunt, smutsigt vatten och tråkig botten så det fick vara.


Är det någon som vet vad denna blomman heter?





Vi har köpt en ny gasolgrill, den vi hade innan, köpt på Ullared, hade inte tillräcklig kapacitet, rätt värdelös faktiskt. Nu packade vi upp den nya och grillade korv till oss alla till lunchen.




Haralds kusin Annki med sin Dag.



Kusin Jojo med sin Nettan.


Jag roade mig med att försöka fånga hundarna på bild. Det är mamma Alice och valparna Nelly och Aramis.


Nettan och Jojos hund Alice som fick valpar i våras. Jag har just nu glömt namnet på rasen, men det är en blandning mellan pudel och cockerspaniel.



Nelly, valpen som Nettan och Jojo behöll själva.


Aramis, valpen som Annki och Dag köpte.


Dessa syskon som är så totalt olika busade med varandra i ett. Det var svårt att fånga dem på bild.





Efter lunchen gick vi på en gemensam promenad. Det fanns inte så mycket att gå till.






Nelly hittade en kotte som var rolig.


På kvällen grillade vi och åt gemensam middag ute.


Vi är så nöjda med vår nya grill, äntligen en bra sådan som fungerar.




Annki gjorde en god sallad och inlagd gurka till oss alla.



Vi grillade en Flintastek, det blir alltid gott.


Det är så mysigt att kunna sitta ute tillsammans och äta och det smakade så gott.


Kusinerna.
Senare på kvällen gick jag iväg för att fota solnedgången.






En skön dag har tagit slut, jag känner mig alltid lite ledsen på något sätt. Jag satt och tänkte på när vi seglade på havet och jag alltid tyckte det var lite skrämmande. Däremot soluppgångarna älskade jag.

4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder och härligt häng�� Kram / Mia

    SvaraRadera
  2. Makalöst vackra bilder på solnedgången! Härligt att träffa släkt och vänner ! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är magiskt så vacker vår jord är!

      Radera