Translate

torsdag 4 juli 2019

Sandvik Öland

Vi blev serverade frukost imorse med världens finaste utsikt.



Och idag kom korna på besök.



Också kom de där tranorna igen.



Efter frukosten tog vi en promenad ner till deras badbrygga. Vädret är så kallt med en iskall vind och det inbjöd inte till bad.


En så vacker ek och dessa blomsterängar, finns inget vackrare.



Ewas och Peters båt Berha har inte än kommit i sjön.



Två vackra gossar på en bänk.


Vi vinkade hejdå till Ewa och Peter och önskade på återseende.


Efter ett handlingsstopp körde vi över bron till Öland. Den är lång.


Efter bron körde vi söderut mot Sandviks Camping vid Degerhamn.


Haralds kusiner, Anki med make Dag och JoJo med maka Nettan var redan på plats och vi hade fått plats bredvid varandra.


En liten stund på eftermiddagen satt vi ute, men jösses vad det har blåst kallt denna dag. Jojo flyttade deras husbil för att se om vi kunde få lite lä, men det hjälpte inte särskilt mycket.



Det gick rejält med vita gäss på havet nedanför oss.


Jag tog en liten promenad för att fota lite. Så mycket fint.








Vi hade lite tjejträff i Nettans bil medan pojkarna försökte lösa ett vattenproblem i Annkis bil. De har också vars en hundvalp med sig + mamman till båda så det är full fart och svårt att sitta i vår bil med dessa.


Ikväll åt var och en middag i sin bil, det var för kallt att grilla och sitta ute. Jag marinerade kyckling i teriyakisås, soja och olja, det är så gott.


Senare satt vi en stund hos Annki och Dag och pratade och hade trevligt.


Nu hoppas vi på bättre väder imorgon.

4 kommentarer:

  1. Öland är fint..Så trevligt ni har, med släkt och vänner överallt :) Jag har varit på semester 3 somrar på Öland på den tiden det begav sig..då Ulf och jag hade husvagn..och en gång när jag var 12 år och mor och far hade hyrt en stuga uppe på norra Öland..Kul att se vidare vad ni är med om...Kram Gunnel Och dom där tranorna ser ut som gäss :) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, var fick jag det ifrån, klart det var gäss, tack! Roligt att läsa att du varit där, vi var också där en gång i början av 70-talet, det var kanske populärt? Kram

      Radera
  2. Haha! Jag tänkte också att det där är väl gäss men kanske ni kallar dom annat i skåneland,haha! Härliga dagar nihar, bara vädret som inte är det bästa då kanske. Kram💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jag läser ju aldrig igenom vad jag skriver och nuförtiden hoppar allt möjligt ur huvudet!

      Radera