Translate

söndag 14 juli 2019

En dag till på Uhrasgården

Vi stannade ytterligare en dag hos Anna och Henrik med familj. Vi tar det lugnt på morgonen, sover länge och äter vår frukost i bilen. Imorse gick jag in till Anna med mina scrapsaker och vi hade några helt ljuvliga timmar.


Jag har fått så många bra tips av Anna och jag fick låna lite stämplar av henne. 



Det var fint väder och Astrid luftade sina käpphästar.



Fina blommor i deras trädgård.




Vi åt lunch, jordgubbar med mjölk och smörgås, så gott och alldeles lagom.


Efter lunchen åkte vi iväg med husbilen tillsammans med Astrid och Arvid, de hade önskat att få åka med en runda och vi passade på att tanka bilen.



Efter tankning och glass stannade vi till vid Edsbyns Hemgårdshus och park.












En massa lek och spex roade vi oss med.







Tillbaka på gården hälsade jag på korna som finns alldeles vid vår bil.



Den stora tjuren frustade och var nog lite irriterad.



I köket bakade äldsta dottern Martha inför Annas födelsedag imorgon.


Det fina vädret byttes ut mot regn och åska. När vi trodde det slutat tog Anna och jag en promenad. Det började igen och vi var dyblöta, men vi fortsatte gå. Duktiga som sjutton.





Här syns Uhragården från ett annat håll.


Efter dusch och torkning serverades middagen. Vad jag har blivit bortskämd.


Kassler, potatisgratäng, sallad, bröd, så gott alltihop. Efter serverades glass, jordgubbar, kaka och kaffe.


Efter middagen satt vi länge och pratade om allt möjligt och hade det mysigt.


Det blev dimmigt efter dagens värme.



Som avslutning en bildstudie på Anna och mig.





Tusen tack för dessa fina dagar med hela härliga familjen och särskilt till Anna. Jag är så glad att få vara din vän trots åldersskillnaden på oss.

7 kommentarer:

  1. Tacksamhet!!! Mer än så behöver jag inte säga!!! ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder på er båda. Vänskap är fantastiskt��

    SvaraRadera
  3. Alltså från Mia��

    SvaraRadera
  4. Vänner skall man vara rädd om :) Kram Gunnel

    SvaraRadera