Translate

torsdag 18 juli 2019

Fjällbacka

En så skön morgon med frukost ute på den vackra platsen i Upperud, här vill jag återvända. Vi tog det lugnt, vinkade av våra grannar och kom själva inte iväg förrän efter lunch.


Vi passade på att handla i Tanum innan vi fortsatte till Fjällbacka.



I Fjällbacka finns inte så många möjligheter för husbilar, det finns en camping, men den är alltid fullbokad. Alternativet blir en långtidsparkering precis utanför byn, men på rimligt promenadavstånd. Vi tycker att det går alldeles utmärkt att stå här och det kostar inget.


Vi tog till och med ut stolarna och satt vid gräskanten och fikade innan vi promenerade ner till Fjällbacka.


Denna vyn alltså, hur många gånger har jag inte lagt ut samma här på bloggen?




Det ser likadant ut varje år, några butiker har slagit igen och nya uppstått.



Och här låg en tidigare drömbåt.


Det är proppfullt i hamnen.






Vi tog oss in på Bryggan för att äta och sitta och njuta denna fina kväll.



Min pizza, de har alltid lite annorlunda pizzor, denna är med ost, getost, pinjenötter, grönkål och honung. Mums så god.



Jag börjar misstänka att det är mat som gör honom gladast nuförtiden.


Här kunde jag sitta och bara fotografera allt fint runtomkring.




Här utanför har vi legat på svaj många somrar.


Ikväll säger de att det ska bli regn i tre dagar, typiskt när vi kommer hit. Men det får vi ta och hitta på något ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar