Translate

lördag 13 juli 2019

Uhrasgården

Igårkväll följde jag med Anna på hennes promenadvägar, sent på kvällen och myggen var alerta. Det var vi också, har sällan gått så fort haha!


Över stock och sten.


Tät björkskog kan jag säga.





Visserligen är det ljust länge här, men det började skymma innan vi var tillbaka.


Idag på förmiddagen hade Anna lite att göra med sina scrapuppdrag medan jag satt och dreglade över hennes rum och alla hennes grejer.



En hög med layouter och jag tycker att jag har många....



Vi fick tid att prata en massa i dessa sköna stolar och plötsligt var det lunch. Efteråt åkte vi och barnen iväg på en tur med deras bil. En riktig sightseeing blev det, men först en fika på ett café.




Efter lite rundor i själva Edsbyn körde vi och kollade familjens kalvar på sommarbete.




Fina är de.


När vi körde vidare träffade vi Henrik som var ute och skördade gräs.



Vi fick sedan se en massa fantastiska Hälsingegårdar som ligger utspridda överallt. Vi stannade så jag kunde fota en som är en särskild gård, men alla gårdarna är i samma byggnadsstil, stora hus med många fönster.






Tillbaka hemma var Astrid och Arvid med oss in i husbilen ett tag, det är spännande.


Vi står bra på deras tomt med elsladd i bilen.




Så bjöds det på middag, Kyckling med bacon och rostade rotsaker och sallad, det var så gott!



Utsikten från terassen.



Ikväll har vi haft "lördagsmys" och tittat på NetFlexserien om Romarriket, spännande, synd att vi inte kan se den klart haha! 
Tusen tack för idag!

4 kommentarer:

  1. Så roligt ni har och så mycket ni får uppleva. Härliga bilder! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja massor tack vare er vänner! Kram

      Radera
  2. Spå tacksam att få ha er här några dagar!! Underbart!!!❤️❤️❤️

    SvaraRadera