Translate

torsdag 14 november 2013

Armband och bok

Jag har gjort ett försök med att virka armband. De blev rätt bra tycker jag faktiskt, roligt att göra, går ju snabbt. Först ett brunt, jag använder mors gamla broderigarn som jag har massor av, det blev aningen för stort så jag virkade ett svart som blev bättre i storlek. Sedan botaniserar jag i mina knapplådor för att hitta någon passade.



 
Jag började med att lägga upp luftmaskor så att det blev lagom runt armen, sedan ett varv fastmaskor i luftmaskorna. Sedan virkade jag ett varv med s k picotmönster vilket är 3 luftmaskor, en fastmaska i den första av dom, hoppa över en maska och en smygmaska i nästa, upprepa sedan och virka detta runt om hela. Det blev nästan lite spetsigt med det garnet jag använde. Jag har köpt lås på Panduro.
 
Jag läser för lite just nu, det blir alltid mycket mer på sommaren när vi seglar. Hemma är det för mycket annat som drar och datorn är en av dessa saker. Iallafall tänkte jag visa vad jag senast har läst, ingen recension, det gör dotter Mia bättre men kanske några ord. Denna boken är bra, men ger mig en sorglig efterkänsla. Den handlar om en familj med 3 syskon och hur deras liv blivit utifrån uppväxten hos föräldrar som inte klarade av att kommunicera. Läs den!

6 kommentarer:

  1. Jättefina armband. Vilken energi du har. Jag blir alldeles matt och så tycker du att du inte hinner med att läsa också, nä när skall du hinna det också med allt annat du gör. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Bli inte matt Ulla, det är bara för att jag bloggar så blir det tydligt. Du träffar ju t ex dina barnbarn väldigt mycket och sedan är det ju det där med energin som är olika. Lite ADHD släng säger Harald, haha!

      Radera
  2. Den bruna knappen kommer från min mor.
    Kul att se vad du gör. Jättefint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag trodde att det var moster Astrids knapp, men var inte helt säker, den är fin!

      Radera
  3. Önskar mig:) Och förresten boken är fantastiskt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt Mia! Tack för lånet av boken och för alla dina tips!

      Radera