Translate

tisdag 12 november 2013

Regnig morgonpromenad

Fy vilket ruggigt väder denna dag. Att gå ner till havet kändes inte lockande så jag vände av och gick upp till Ärtan och Bönan, det blev inte så långt, 4,2 km och jag var ganska blöt när jag var hemma igen.


Stormens verkningar visade sig även här på många ställen.

Nu tog batteriet i kameran slut. På min Olympuskamera ser jag inte när batteriet börjar ta slut utan plötsligt visar sig en röd kvardrat och då är det slut!

Vi åkte till Väla, jag behövde några saker och presenter och då drog Ikeas restaurang.

Jag tycker inte om julmust, men de är vackra!

Som de flesta vet kan man välja på 3 olika storlekar på köttbullarna och jag tog Mellan, det ska jag inte göra fler gånger, det räcker gott och väl med en liten för 19 kronor. Idag köpte jag dessutom en nyponpannacotta som smakade absolut ingenting. Jag måste säga att jag föredrar att gå på Väla själv, varje inköp skulle diskuteras, "varför det" undrade Harald så fort jag skulle ha en sak och till slut tjafsade vi så folk skrattade åt oss, herregud! Och ändå hade han fått köttbullar, haha!

Ja, ett dyrt inköp blev det till mig själv.

4 kommentarer: