Translate

fredag 29 november 2013

Korvstoppning

En tradition som förts vidare från Haralds föräldrar Arne och Lillemor. Jag minns första julen jag fick vara med om det, 1983 tror jag det var och alla skämmiga sexanspelningar som jag inte var riktigt van vid. Men, väldigt roligt var det och det tycker jag fortfarande, faktiskt roligare än gott! På senare tid har vi inte stoppat varje år, men nu föreslog Haralds syster Karin och Dan att det kanske var dags och vi var inte sena att hänga på.

Blandfärs som blandas med riven gul lök, buljong, ströbröd, salt och svartpeppar.

Dan maler svartpeppar i en gammal kaffekvarn.

Också blandar vi och smakar av.

3 paket fjällster som Dan sköljt ordentligt.

Fjällstern drages på.

Snören behövs.

Själva stoppningen börjar.


Kul i köket kan man säga.

Fina korvar blev det.

Provsmakning och den var god, ovanligt god måste jag säga och vi var väldigt nöjda allihop.

Karin och Dans goda hembakta kavring därtill.

En god ost- och skinkpaj fick vi också. Tack för denna trevliga och roliga julförberedelse!

2 kommentarer:

  1. Ser både gott och trevligt ut! Flitens lampa igen.

    SvaraRadera
  2. Ulla, just nu skulle jag vilja ha en helt blank dag och absolut inget att skriva om haha!

    SvaraRadera