Translate

tisdag 5 november 2013

Systerbesök

Igårkväll kom min syster Anita på besök. Hon skulle lyssna på ett föredrag om Thomas Stawford, han som var en av grundarna till Höganäs AB, på Biblioteket. Jag  avstod från att följa med, jag kände mig inte riktigt intresserad, kanske var dumt? Det var trevligt med besöket iallafall. Jag gjorde en svampsoppa och den blev inte riktigt som jag tänkt mig, inte så värst god alltså, men den gick att äta. Soppa är en av maträtterna som Harald inte är så glad för och därför blir det sällan jag gör det. Han styr verkligen vår mat, inga fiskrätter, ingen soppa, inga äggrätter, inga skaldjur. Han har absolut inget emot att jag gör rätter till mig själv, men det blir liksom inte riktigt lika kul. Igår när jag kom hem och hade handlat lite blev jag så vansinnigt sugen på havregrynsgröt och var tvungen att göra det till mig själv. Det var gott, precis lika gott som jag minns det.

2 kommentarer:

  1. Alltid roligt med syskonbesök. Havregrynsgröt vet jag är nyttigt, men jag kan absolut inte äta det, känns som tapetklister i munnen. Tvi vale!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men det som är så gott, denna gången tog jag lite äppelmos på men det var inte bra, jag vill själva grötsmaken och lenheten.

      Radera