Translate

måndag 18 november 2013

Slösöndag

Vi orkade ingenting igår, det blev den slöaste dagen på länge. Jag gjorde middag, barnbarnet Rasmus kom för att äta med oss. Det var roligt att träffa honom igen, han har varit i Kiruna en period och jobbat.
 
Jag passade på att göra vanliga köttfärsbiffar med stekt lök, brunsås och potatis. Det smakade bra en sån här dag.


 
Imorse fick jag ett mejl från en seglarvän och han skickade med denna bilden på en bok som de fått tag i någonstans, han trodde kanske Azorerna. Det är lustigt med dessa böcker som hela tiden bytes mellan båtar eller så lägger man lästa båtar på samlingsplatser för seglarvänner. Böckerna blir lästa kan man säga!

4 kommentarer:

  1. Så kul med boken...Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är kul, när jag fick en bok av någon var alltid det första jag gjorde, kolla vilka som haft den. Det var ett måste att skriva eller stämpla i början av boken.

      Radera
  2. Ser gott ut ! Men man kan undra om biffarna räckte nu när Rasmus åt !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev över till en middag till, Rasmus hade nog ingen matlust!

      Radera