Translate

onsdag 27 november 2013

Vinstmiddag

Äntligen kom Gun och Göran på sitt 1:a pris. Tävlingen som Jonathan gjorde om vilken datum vi skulle komma hem, den vann dom. Vi åt en god middag och hade trevligt på sån där pensionärstid, en onsdag kl 16! Härligt!
Jag började med att göra årets första julgodis, kanske blir det inte mer, vem vet. Här ligger korinter i apelsinlikör.

http://www.recept.nu/karin_fransson/efterratter_och_godis/_/julkonfekt/ Gott till kaffet blev det, lite som tryffel, man kan gott ta lite mer frukt.

Julen är på väg.....

Förrätt som jag gjort förr och som är gott, danskt rågbröd i botten, gravad lax på det och sedan räkor blandat med hovmästarsås. Rödlök och dill ovanpå. En god snaps tog vi till det!

Gun och Göran

Huvudrätten lägger jag inte ut receptet, jag tyckte inte att det var så gott. Fylld lövbiff med potatismos och en slags sås/tillbehör i forma av lök, torkad aprikos och vitt vin, sådär faktiskt.

Efterrätten, en riktig höjdare i min smak, Passionfruktscreme brulée med hallon-basilikasorbet.

Även om middagen inte blev i Aeolus så blev den iallafall av innan året är slut, tack för en trevlig kväll.

2 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig kväll (eftermiddag) med jättegod mat. Tack också för alla fina bilder (nu menar jag inte på Göran och mig). Alltid hittar du något speciellt att fota, som nu den lilla bollen eller svampen.

    SvaraRadera