Translate

söndag 17 november 2013

Mias födelsedagsfest

En väldigt trevlig födelsedagsfest igår, Mia fyller 49 år idag och vem kan fatta att det är så många år sedan jag blev förälder för första gången. Jag var 17 år och har aldrig någonsin ångrat mitt tidiga föräldraskap utan alltid varit tacksam för det. Idag är det ju också helt underbart att få uppleva flera generationer. Snart ska jag luta mig tillbaka och bara se och höra på alla. Min mor sa alltid att det var det bästa hon visste, "bara jag får vara med och se alla".  Då gjorde det inte så mycket om hon inte kunde vara så aktiv. Kan undras när jag ska nöja mig med det, det börjar kännas något ditåt. Vi fick god mat, ett stort tilltuggsbord, en jättegod lasagne och en underbar "rinnig" chokladtårta. All möjlig god dricka till det.
Mias fina paket från dottern Ellinor och Johan som ju bor i Dusseldorf och inte kunde vara med.

Värden, Jonas jobbade på med disken och annat. Han och flera av de andra har just nu mustach, vilket är någon slags klubb som just nu ska uppmärksamma prostatacancer.

Den goda lasagnen
 
Alice och Alva var såklart festens huvudpersoner
 
ända tills att det var dags att gå hem och sova.

Mina svärdöttrar Ulle och Petra och sonen Joel med mustach.

Kusiner och bästa vänner Ebba och Sanna har kul ihop.


Ett tvillingpar till, Jonas mor Elsa med syster Sonja och Jonas brorsbarn.

Andreas och Charlie
 
Även jag fick vara med på ett foto och ändå kom inte riktigt alla med.
 
Klockan var mycket innan vi, som bland de sista såklart, promenerade hem i natten. Tusen tack!

4 kommentarer:

  1. Tusen tack själva! Är så glad och tacksam för min familj!

    SvaraRadera
  2. Trevligt party och god mat..... Synd på rökarna bara !!

    SvaraRadera