Translate

onsdag 1 juni 2016

Cykling och allt möjligt

Harald skulle fixa kylen och jag tog en cykeltur med min orienteringskarta. Jag irrade omkring mellan Strandbaden och Nyhamnsläge och hittade inte kontrollen. Svettig och jäkligt irriterande. Jag ringde telefonnr som stod och det var inte i bruk, bra ju. Till slut gav jag upp och cyklade tillbaka.


Jag började med att fota Blåelden på Biblioteket, den är nästan utblommad, det har gått fort.




Det fanns andra fina blommor på Bibliotekstorget.


Här irrade jag omkring, cykelvägen, gångvägen, den stora trafikerade vägen, kunde absolut inte hitta kontrollen.


Då var det skönare med ett bad, så friskt, 16,1 grader i vattnet idag. När det är så fruktansvärt varmt som det är just nu så är det skönt.



Jag träffade kusin Gun där så jag blev fotad.



Harald fick hjälp av sonen Fredrik med kylen, men de blev inte färdiga för det. 

Vi körde och hämtade barnbarnet Amanda vid skolan i Ängelholm för att köra vidare till Söderåsen och hennes ridning.





Idag var det niornas bal och jag och Amanda var bort till barnbarnet Sanna för att se hur klänningen blev som jag lagt upp. Jag fick stryka den och sedan fota henne. Det blev ju bra och hon var så fin.


Jag cyklade vidare till Sportcentret för att se barnbarnet Ebba spela match. Vädret är ju så härligt på kvällarna så det var bra att passa på.


Ebba till höger i bilden.



Tyvärr förlorade dom med 1-2, men var så duktiga trots manfall i laget pga balen.
Ikväll är jag trött, det har varit lite virrigt idag, jag tål inte så mycket nuförtiden. 

7 kommentarer:

  1. Hmm, hur menar du tål inte så mycket ... cykeltur och fotografering, sedan båten och bad, därefter hämtar du upp Amanda och kör med henne till Söderåsen för ridning, jaha, och sen stryker du balklänning och fixar med Sanna, och ja, så cyklar du ut till Lerberget för att titta på Ebba ... nä men du tål inte så mycket ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, också allt däremellan, du vet glömda nycklar och sånt, men om jag jämför med förr så........

      Radera
  2. Tack för all hjälp :)

    SvaraRadera
  3. Allt det du har gjort idag är ju en hel veckas aktiviteter...Pust och puh!! Och i denna värmen Pust igen!
    En sån fin klänning du har sytt till Sanna och jag blir varm om hjärtat när jag ser hur lik Agneta hon är...:) Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja du vet, vi gör ju vårt bästa och ibland kan det köra ihop sig. Jag har inte sytt klänningen, där går numera min gräns, bara lagt upp och det är alldeles tillräckligt i det materialet. Ja, hon är väldigt lik sin mormor, blir tydligare och tydligare. Kram!

      Radera
  4. Ja jag klipper och klistrar in di dotter Mias kommentar tror ja ;) MEN jag fattar hur du menar ändå, irriterande när man känner att man inte är helt på liksom. Skillnaden är att jag kan känna så redan nu och jag är ändå bara snart 42, haha!!! Underbara sommar foton som vanligt, härligt!! Och så vacker hon är tösen i sin klänning!!! Var rädd om dig så gott du kan min vän!! Kram Anna ps. vi har sommar idag OCKSÅ!! wow!!

    SvaraRadera