Translate

fredag 17 juni 2016

Ljuvlig dag

Idag har det bara varit en sån där underbar slappedag. Att dessutom få vara med en del av vår familj gör mig så tacksam och glad. Vi bara liksom fanns idag och ändå kan en dag bara gå så fort. Vi har ju sådan där inklusive så vi får frukost, lunch och middag. Jösses, vad vi äter.  Först en enorm frukostbuffé som vi åt ute.



Här sitter familjen Övergaard.


Hanna, Alva och Alice väntar på Lollo och Bernie.


Familjens Greta Garbo.


Också fick dom äntligen krama Lollo och Bernie igen.

Efter frukosten intog vi vars en solstol som vi hade hela dagen. 


Mia, Wille och Petra njuter i solen.


Tuva, så tjusig i sin hatt och solglasögon.


Harald och Joel var nog flitigast i solstolar denna dag medan jag och några till ägnade oss åt vattenbasket, vattengympa och bara vattenlekar med barnen.


Farmor hade lässtund både med barnen och sig själv.



Ebba


Tuva


Några vattenleksaker inköptes och dom hade vi kul med.


Alva


Joel kollar utsikten


Alice och Ebba


Alva (vi får säga lillAlva och storAlva)


Vi pausade i lekandet med lunch



Alice och Alva var på Miniland och blev målade som Lollo och Bernie. Det är en hel verksamhet det där med dom figurerna.



Till och med jag fick en high five med Lollo, haha!


Vi bor ju i olika lägenheter och har olika stort. Före middagen samlades vi några st hos Mia som har en fin lgh. Vi har roligt som ni ser!





Varje kväll är det olika tema på bufféerna. Idag var det Tex Mex, det godaste hittills. Jag har vant mig vid att inte äta så mycket, väljer ut några rätter så får det räcka. Man kan ju spricka.


Harald, Tilda, Jessica och Ina.


Alva blev arg för att chokladglassen var slut, men jag lyckades fjäska mig till en tallrik av kockarna.


Alice fick en fin fläta av Ebba. 


Fredrik och Tuva


Efter maten tog jag en liten promenad och fotade i det vackra ljuset.






Senare på kvällen var det show och Harald, jag och Mia var hos Jonathan och Hanna som har balkong ut mot restaurangen och showen.


Vi spelade Med andra ord och jösses vad vi skrattade, åh, så roligt!



Helt underbar kväll och bassängerna ligger öde och lugnet har lagt sig.

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Du verkar helt avslappnad i dina texter, så njut av ledigheten. Kramar.

    SvaraRadera
  2. Jag njuuuter med er alla!! Underbart!!! Mååånga härliga scrapp bilder nu :) Ha en underbar dag!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
  3. Jag säger igen ...Åhh så härligt...Kram Gunnel

    SvaraRadera